ایرنا نوشت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل می گوید: مجموعه صنعت هوایی کشور تاکنون هیچ مذاکره ای برای خرید هواپیما با شرکت های سازنده هوایپما در کشورهای چین و روسیه نداشته است.

«اصغر فخریه کاشان» افزود: ما در یک مقطعی با ژاپنی ها وارد مذاکره شدیم، اما به دو دلیل این مذاکرات متوقف شد و ادامه نیافت.

وی یادآور شد: در جریان مذاکره با شرکت ژاپنی سازنده جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجینال جت» (MRJ) متوجه شدیم که نمی تواند زمان مشخصی را برای تحویل این هواپیماها اعلام کند، ضمن این که این هواپیما هنوز پروازهای عملیاتی و تجاری خود را آغاز نکرده است.
فخریه کاشان با بیان اینکه خود ژاپنی ها هم از این مذاکرات استقبال نکردند، اظهار داشت: شرکت سازنده این هواپیما نمی دانست که این هواپیما کی عملیاتی می شود و قیمت آن چقدر خواهد بود، لذا چون زمان تعهد ژاپنی ها معلوم نبود مذاکرات اولیه ما با این شرکت ژاپنی متوقف شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در پایان تاکید کرد، تاکنون وزارت راه و شهرسازی و شرکت های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با شرکت های هواپیماسازی روسی و چینی مذاکره ای نداشتند.
به گزارش ایرنا، جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجنال جت» (MRJ) اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پس از نیم قرن تلاش است که بیستم آبان ماه سال 1394 پرواز آزمایشی خود را از فرودگاهی در استان «آیچی» این کشور با موفقیت انجام داد.
شرکت هواپیمایی میتسوبیشی از سال 2008 تاکنون مشغول کار بر روی هواپیماهای مسافربری است و این هواپیمای دو موتوره با 35 متر طول، گنجایش حدود 90 مسافر را دارد.
این شرکت ژاپنی برای انجام این پروژه 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و قیمت هر یک فروند از این هواپیماها حدود 40 میلیون دلار برآورد شده است.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =