گزارش مدیران شهری حاکی از کاهش تولید زباله در شرق تهران و افزایش بازیافت پسماند در این منطقه از تهران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از اصلی ترین مشکلات کلانشهر تهران، تولید پسماند و زباله است. در این رابطه شهرداری شرق تهران با اشاره به افزایش خانه های بازیافت در شرق تهران از کاهش تولید زباله در این منطقه خبر داده است.
بهمن نوری با اشاره به افزایش جمع آوری پسماند خشک در شرق تهران گفت: کاهش تولید پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به عنوان دو مقوله مهم زندگی شهری است که باید به منظور تحقق عملی آن اقدامات فرهنگی قابل توجهی انجام شود.
او درباره آموزش چهره به چهره به شهروندان، گفت: با هدف فرهنگ‌ سازی تفکیک از مبدأ زباله بین شهروندان، طی سال جاری مانند سنوات گذشته دوره‌های آموزش چهره به چهره نیز توسط کارشناسان اداره بازیافت در سطح محلات شرق تهران برگزار می شود.
شهردار منطقه 8 گفت: با توجه به پتانسیل بالای منطقه در خصوص جمع آوری پسماندهای خشک، اداره بازیافت در نظر دارد آموزش و جمع آوری پسماندهای خشک را به میزان مطلوب برساند.
نوری با اشاره به برگزاری برنامه آموزش چهره به چهره بازیافت در سطح منطقه گفت: آموزشگران اداره بازیافت با مراجعه به درب منازل شهروندان، ضمن آموزش تفکیک زباله های خانگی نسبت به توزیع کیسه های آبی و بروشورهای اطلاع رسانی اقدام می کنند.
او با اشاره به برنامه های جامع اداره بازیافت گفت: تقدیر از شهروندان مشارکت جو در ارتباط با غرفه های بازیافت از دیگر برنامه های اداره بازیافت شهرداری منطقه ۸ است.
نوری گفت: با هدف توسعه و ترویج فرهنگ بازیافت، هر ماه شهروندان مشارکت جو در امر بازیافت نیز تقدیر می‌شوند.
شهردار منطقه 8، با اشاره به ساماندهی غرفه‌های بازیافت گفت: با هدف افزایش مشارکت شهروندان در امر بازیافت، ایجاد فضای سبز عمودی در غرفه‌های بازیافت از دیگر برنامه‌هایی است که در همین راستا صورت گرفت.
نوری در ادامه گفت: آموزش بازیافت به دانش آموزان و مشارکت بیش از پیش آنان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ بازیافت از جمله برنامه هایی است که به صورت مستمر در مدارس شرق تهران اجرا می شود.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =