معاون مدیرکل: کلاس های آموزشی در مدارس، نوعی طوطی پروری است!

معاون اداره کل آموزش‌ وپرورش استان همدان گفت: یکی از ضعف‌های آموزش‌وپرورش این است که وارد عمل نمی‌شود و کلاس‌های آموزش در مدارس در اصل نوعی طوطی پروری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حسین بهرامی نوید، که در هفتمین جشنواره جابرابن حیان استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:

تربیت انسان‌ها از دیدگاه فردوسی به دو گروه اهل کار و خرد تقسیم شده است.

وی با اعلام اینکه باید تحولی در سیستم آموزش ایجاد شود، گفت: دانش‌آموزان باید از دروس مورد نظر در آموزش‌وپرورش نتیجه مرتبط با درس را دریافت کنند، به عنوان مثال می‌توانند از کتاب تاریخ، حکومت‌داری را بیاموزند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌ وپرورش استان تصریح کرد: ما از ادبیات دور شده‌ایم، امروز دانش‌آموزان کمتری می‌توانند خوب بنویسند و بخوانند زیرا سطح سواد آنها پایین آمده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در آموزش‌ وپرورش ایجاد احساس مسئولیت در دانش‌آموزان است، یادآور شد: اگر در غیر این صورت باشد ما کاری انجام نداده‌ایم و یادگیری باید در راستای خدمت به مردم و جامعه باشد که منجر به خودشناسی، احساس مسئولیت و برقراری تعامل شود.

بهرامی نوید در ادامه با اشاره به اینکه 24 هزار و 317 دانش‌آموز استان در جشنواره جابر ابن حیان شرکت کردند، گفت: این دانش‌آموزان از 723 مدرسه استان در این جشنواره حضور داشتند.

وی با بیان اینکه جشنواره جابرابن حیان نمادی از آموزش‌ وپرورش حقیقی است، اظهار داشت: دانش‌آموزان با شرکت در این جشنواره به همان اهدافی می‌رسند که هدف اصلی آموزش‌وپرورش است.

معاون ابتدایی آموزش‌ وپرورش استان همدان درباره اینکه طرح جابرابن حیان یک حرکت مثلثی است و ذهن دانش‌آموزان را درگیر می‌کند، تصریح کرد: این طرح ذهن، دل و دست دانش‌آموزان را به کار می‌گیرد.

بهرامی نوید با اشاره به اینکه 2 هزار و 358 طرح، 3 هزار و 363 مدل، 5 هزار و 720 نمایش علمی، یک هزار و 466 آزمایش و یکی هزار و 815 طراحی و ساخت در جشنواره جابر ابن حیان استان همدان جمع‌آوری‌شده است، عنوان کرد: از این تعداد 100 طرح به مرحله استانی راه یافته‌اند و 6 طرح برگزیده طراحی، ساخت و آزمایشگاه برای شرکت در جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

وی در آخر گفت: انتخاب شایسته دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم و امیدواریم تداوم دولت موجب پویایی برنامه‌های آموزش و پرورش شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =