۶۰ مبلغ ،برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را در استان اجرا می کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با حضور ۶۰ مبلغ فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: ماه رمضان از جمله ایامی است که به صورت ویژه مورد توجه اوقاف و امور خیریه قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ساله در این ماه ویژه برنامه‌های خاصی به همت این اداره کل در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، گفت: امسال نیز برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی از اجرای ویژه برنامه‌های ماه رمضان از چهارم خرداد ماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: اجرای این برنامه‌ها تا ششم تیرماه در بقاع متبرکه سراسر استان ادامه دارد.

این مسوول طرح ضیافت الهی را از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های این ماه عنوان کرد و بیان داشت: غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، فضاسازی و آذین‌بندی امامزادگان، نصب و آماده کردن دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه از جمله اقدامات اولیه این طرح برای استقبال از ماه رمضان است.

جنتی‌پور با اشاره به برنامه‌های متعدد اجرایی در طرح ضیافت الهی، تصریح کرد: برگزاری محافل ترتیل و تفسیر قرآن، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مباحث قرآنی و پاسخ به شبهات دینی، بیان احکام و قرائت ادعیه‌های مخصوص ماه رمضان از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی، ایجاد فضای تبلیغی برای معارف دینی، تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در جامعه به خصوص برای نسل جوان و در جوار بقاع متبرکه و آستان مبارک اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح است.

وی از حضور ۶۰ مبلغ دینی، مذهبی و فرهنگی در اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: برنامه‌های متعدد و متنوعی مانند برگزاری جلسات و مباحث دینی و پاسخگویی به شبهات با حضور این مبلغین در بقاع متبرکه در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

این مسوول بر توجه و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های ماه رمضان تاکید کرد و گفت: ائمه اطهار (ع) بهترین و بزرگترین الگو در اجرا و انجام اعمال این ماه بودند و این فرصتی برای تبیین شخصیت و اهداف این بزرگواران برای مردم به خصوص نسل جوان و امروزی است.

جنتی‌پور برنامه‌های دیگری مانند برگزاری ویژه برنامه‌های شبهای قدر، تبیین و ترویج فرهنگ وقف، برپایی سفره کریمانه و ترویج فرهنگ افطاری ساده را از دیگر برنامه‌های مهم ماه رمضان در بقاع متبرکه استان عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =