ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین وضعیت پرونده اختلاس و زمین‌خواری در چابهار را تشریح و آن را به عنوان پرونده تبانی در معاملات دولتی تلقی کرد.

عبدالرحیم کردی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌ای تحت عنوان اختلاس و زمین‌خواری در منطقه آزاد چابهار که مربوط به اواسط سال ۱۳۹۴ بود، اظهار کرد: سه نفر از افراد مرتبط با این پرونده که بازداشت شده بودند تبرئه شده و یک نفر نیز که معاون فنی سازمان منطقه آزاد بود پرونده‌اش به دادسرا ارجاع شده است.

وی ادامه داد: تبرئه سه نفر از چهار نفر در این پرونده نشان می‌دهد که خیلی مباحث جدی در پرونده مطرح نبوده و متاسفانه اتفاقی که در این شرایط رخ می‌دهد هجمه‌هایی است که بر اساس اطلاعات نادرست در مراحل مرتبط با پرونده ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه هنوز اطلاعات نهایی در مورد این پرونده به طور مشخص به سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام نشده است، گفت: معاون فنی سازمان منطقه آزاد نیز در سال گذشته با قید وثیقه آزاد شده است و سه نفر دیگر از افراد مورد اتهام در این پرونده شامل یکی از همکاران سازمان، مشاور سازمان و پیمانکار بودند که تبرئه شدند.

کردی با بیان اینکه آخرین موضوع مورد بحث در این پرونده تبانی در معاملات دولتی بوده و بحث زمین‌خواری اثبات نشده است، گفت: تشکیل این پرونده به نیمه دوم سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

به گزارش ایسنا، اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۴ بود که محمد مرزیه ـ دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ـ از دستگیری قائم مقام منطقه آزاد چابهار و چهار نفر از عوامل مرتبط با پرونده اختلاس و زمین‌خواری در این منطقه خبر داد.

به گفته وی، شهریور ماه ۱۳۹۴ اسناد و مدارکی مبنی بر بروز جرایمی از قبیل زمین‌خواری، اختلاس و تضییع حقوق بیت‌المال در منطقه آزاد چابهار به دادستانی زاهدان ارسال شده بود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =