۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

باشکاه خبرنگاران جوان نوشت:طی چند روز گذشته نرخ مرغ به مرز ۸ هزارتومان رسید که با تمهیدات شرکت پشتیبانی و عرضه مرغ منجمد مجددا قیمت در بازار کاهش یافت.

 با توجه به آنکه کمتر از دو روز به شروع ماه رمضان زمان باقی مانده، اما  نرخ اقلام اساسی با سیر صعودی در حال پیشروی است.

در این میان گوشت قرمز و مرغ از جمله کالای استراتژیک به شمار می‌رود که سهم بسزایی در سبد غذایی خانوار دارد.
طی چند روز گذشته نرخ مرغ به مرز ۸ هزارتومان رسید که با تمهیدات شرکت پشتیبانی و عرضه مرغ منجمد با کاهش ۶۰۰ تومانی در بازار روبرو شد.

حال به سراغ مسئولان مربوطه می‌رویم تا از آخرین وضعیت بازار گوشت و مرغ در آستانه ماه رمضان با خبر شویم:
علیرضا، ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر گوشت مرغ و قرمز در آستانه ماه رمضان گفت: بیش از ۳۰ هزارتن مرغ منجمد در کل استان‌های کشور برای عرضه در ماه رمضان ذخیره سازی شده است.
وی افزود: البته در کنار عرضه مرغ منجمد به میزان کافی مرغ گرم در استان‌ها توزیع می‌شود. ولی با اشاره به اینکه قیمت هرکیلو گوشت مرغ منجمد به صورت عمده درب سردخانه ۵ هزار و ۳۰۰ تومان است، گفت: این درحالی است که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل با نرخ ۵ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم با نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گفته وی بیش از ۹۰ درصد نیاز بازار از تولید گوشت داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به توزیع گوشت گرم وارداتی در کنار منجمد بیان کرد: از آن جا که طی چند سال اخیر ذائقه مردم به مصرف گوشت گرم قرمز تغییر پیدا کرده از این رو روزانه ۲ الی ۳ هزار لاشه گوشت گرم وارداتی در کنار گوشت گرم داخلی به بازار عرضه می‌شود که با این وجود کمبودی در داخل وجود ندارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز بیان کرد: در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت منجمد ۲۱ هزارتومان و گوشت گرم وارداتی با نرخ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی شرکت پشتیبانی به بازار عرضه می‌شود که این امر تا حدی از نوسانات قیمت در بازار جلوگیری کرده است.
به گفته، ولی عرضه گوشت و مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار سراسر کشور عرضه می‌شود.

***عرضه مرغ منجمد عادلانه نیست

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها طبق روال معمول درحال انجام است، اظهار داشت: این درحالی است که صحبت هایی مبنی بر امتناع مرغداران ار عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها به گوش می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ متناسب با هزینه‌های مرغداران نیست، افزود: از این رو عرضه مرغ منجمد در بازار از سوی شرکت پشتیبانی زیان هر چه بیشتر مرغداران را به همراه دارد.
یوسفی ادامه داد: دولت درجهت حمایت از اقشار آسیب پذیر باید مابه التفاوت قیمت مرغ گرم با منجمد را تحت عنوان یارانه در اختیار آن‌ها قرار دهد چرا که انصاف نیست که اقشار مرفه از مرغ منجمد موجود در بازاراستفاده نمایند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده ۵ هزار و ۵۰۰ و مصرف کننده باید ۸ هزار تومان باشد تا جوابگوی هزینه مرغداران باشد چرا که درغیر اینصورت ورشکستگی تمامی مرغداران قطعی خواهد بود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =