ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه برج - باغ لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است، گفت: به استناد این مصوبه تمامی باغات قلع و قمع شد.

رحمت الله حافظی ، با اشاره به ایرادات مصوبه برج _ باغ و ارائه پیشنهادات جایگزین این مصوبه گفت: مصوبه برج - باغ یکی از سیاه‌ترین لکه‌های ننگی است که بر پیشانی شورای شهر و به خصوص شورای سوم که در آن این مصوبه تصویب شده قرار دارد. چرا که به استناد این مصوبه که برخی‌ها آن را پرافتخار می‌نامند تمامی باغات شهر قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه زمینه ساز قلع و قمع باغات توسط سوداگران بود و باعث شد که تمام باغات به برج و منازل مسکونی تبدیل شوند تصریح کرد: این مصوبه و تبعات آن برای همیشه در تاریخ شورا باقی می‌ماند و باید هر چه سریعتر نسبت به لغو و مصوبه جایگزین اقدام شود.

حافظی با بیان اینکه متاسفانه اختلاف نظرهایی وجود دارد که اگر مصوبه فعلی لغو شود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: از جانب کمیسیون سلامت پیشنهاد شد که مصوبه فعلی لغو و در قالب طرح صیانت از باغات پیشنهاد دیگری مطرح شود که متاسفانه در بررسی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد طرح صیانت از باغات و لغو مصوبه برج - باغ جلسات مشترکی با کمیسیون شهرسازی برگزار کردیم، افزود: برخی مدعی هستند که باید از باغات صیانت کرد اما طرح صیانت از باغات را راکد باقی گذاشتند و به نظر می‌رسد در عمر باقی مانده از شورا باید این موضوع حتی برای حفظ آبرو نیز که شده حل شود.

وی اظهار کرد: بر اساس پیشنهادی که در طرح صیانت از باغات عنوان شده باغات تهران بر اساس میزان وسعت به سه دسته تقسیم شده‌اند که بر اساس آن حداکثر سطح اشغال 400 متر و حداکثر طبقات مجاز نیز به چهار طبقه می‌رسد که طرح صیانت از باغات ماحصل ساعت‌ها کار و بحث کارشناسی است و متاسفانه باید اعلام کنم طی این 10 سال باغات شهر نابود شده و نباید اجازه دهیم باغات باقی مانده نیز در سایه مصوبه برج - باغ از بین بروند و طرح صیانت از باغات می‌تواند به تهران کمک کند و محیط زیست را از نابودی نجات دهد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    0 0
    چرا الان میگی؟