ایرنا نوشت: کابینه رژیم صهیونیستی طرح یهودی سازی بیت المقدس و بخش قدیمی شهر قدس را به رای می گذارد.

به نوشته امروز (یکشنبه) پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، پروژه بالغ بر 50 میلیون شیکل رژیم صهیونیستی به منظور توسعه شهر قدیمی قدس و ساخت گذرگاه های زیرزمینی تا منطقه یهودی نشین این شهر و از آنجا تا دیوار البراق امروز به تصویب می رسد.

براساس این گزارش، اجرای طرح رژیم صهیونیستی مستلزم حفاری های گسترده زیر زمینی و زیر میدان دیوار البراق است که تهدیدی برای تخریب آثار عربی و اسلامی در این منطقه است و این میدان را به مرکزی یهودی برای کنترل کامل آن منطقه تبدیل می کند؛ این طرح همچنین شامل طرح های بهداشتی و آموزشی است.
این درحالی است که هزاران شهرک نشین شب گذشته (شنبه) در فلسطین اشغالی در اعتراض به ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، در تل آویو تظاهرات کردند.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر 2016 میلادی ضمن محکوم کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خواستار توقف ساخت و سازها از سوی رژیم صهیونیستی شد.
آمریکا که قعطنامه های غیرهمسو با منافع رژیم صهیونیستی را وتو می کند در آن وقت و در آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به این قطعنامه رای ممتنع داد. ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطنیان بر اساس قوانین بین الملل غیرقانونی است که تل آویو از آن تبعیت نمی کند.

رژیم صهیونیستی سعی دارد در سایه حمایت های دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تمام طرح های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را عملی کند و رئیس جمهور آمریکا تاکنون اعتراضی به این موضوع نشان نداده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =