استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 15 درصد از روستاهای این استان به شبکه جمع آوری فاضلاب مجهز خواهد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست فوق العاده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروزه رهاسازی فاضلاب‌ در محیط ‌زیست، آسیب های زیادی به همراه داشته که با تصفیه پسماندها می توان خسارات ناشی از آن را به راحتی و تا حد قابل توجهی کنترل کرد.

وی به تصویب اعتبار یک میلیارد و 500 هزار دلاری صندوق توسعه روستایی کشور برای توسعه روستاها اشاره و گفت: از این مبلغ حدود یکهزار و 200 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.

وی با اشاره به بحران آب شهرک‌ صنعتی شهرکرد و مشکلات ناشی از آن یادآور شد: آبرسانی با تانکر پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به همین منظور بایستی از پروژه انتقال آب بن - شهرکرد - بروجن برای شهرک صنعتی شهرکرد تخصیص یابد.

وی از شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خواست برای کمک در رفع بحران اب شهرک صنعتی شهرکرد مجوز بهره برداری از چاه های مازاد در این شهر را صادر نماید.

سلیمانی دشتکی همچنین تعهد دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در استان را 11 هزار شغل اعلام و تاکید کرد: این در حالی است که پارسال 14 هزار و 200 شغل از سوی دستگاه های اجرایی در این استان ایجاد شد.

وی افزود: امسال 20 درصد اعتبارات عمرانی و 5 درصد اعتبارات جاری چهارمحال و بختیاری در بخش اشتغالزایی به عنوان یارانه پرداخت می شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت به منظور تحقق سیاست های کلی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی و با هدف ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان مکلف به بسترسازی برای توسعه روستاها در نقاط مختلف کشور است.

علیرضا شجاعی تصریح کرد: امسال پنج طرح پیشنهادی براساس سیاست های کلان و برنامه های دولتی در سطح ملی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده تا هر استان متناسب با پتانسیل و ظرفیت خود در قالب اسناد بالادستی جهت گیری این برنامه ها را تعیین و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی یادآور شد: در بخشی از این سند اشتغال و رونق روستاها به عنوان بازوی توانمند توسعه اقتصادی و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.

شجاعی اظهار کرد: تحقق سیاست های دولت در زمینه مهاجرت معکوس روستائیان می تواند با ایجاد شرایط مناسب و تامین امکانات مورد نیاز آن ها امکان پذیر شود.

گفتنی است، در این نشست برخی مفاد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با همکاری مسئولان و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط به امور روستائی برای تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =