هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اعضای 7 بیمار مرگ‌مغزی در این استان جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از   وب دا؛ زهرا سیاح افزود: با توجه به فراهم شدن امکان عمل جراحی پیوند کلیه در استان اکثر کلیه های اهدا شده در استان پیوند و تعدادی از آنها به استان اصفهان منتقل و کبدها نیز در حال حاضر به شیراز منتقل می شود.

وی با بیان اینکه، چهارمحال و بختیاری جزء استان های برتر در زمینه اهدای عضو به شمار می رود افزود: این موفقیت مرهون فرهنگ سازی خوبی است که از طریق رسانه های جمعی بویژه صدا و سیما صورت گرفته است و گذشت خانواده های نوع دوست عزیزان مرگ مغزی است.

وی، با تشکر و قدردانی از خانواده‌های اهدا کننده عضو در طول این مدت تصریح کرد: اهدای عضو یک عمل خداپسندانه و ماندگار است که امیدوار هستیم فرهنگ اهدای عضو در استان به صورت کامل، نهادینه شود.

سیاح افزود: اهدای اعضای مردی میانسال به ۳ بیمار نیازمند پیوند عضو و اعضای کودک ۵ ساله آخرین موارد اهدای عضو در ماه جاری بوده است.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری گفت: بیمار مرگ مغزی، شمس‌علی پایش از شهرستان فارسان به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود که در پی عارضه مرگ مغزی با اعلام رضایت خانواده وی، بیمار به بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد منتقل شد.

به گفته وی، کلیه ها ، کبد و نسوج بیمار جهت بخشیدن امید حیات دوباره به بیماران نیازمند پیوند عضو، در این بیمارستان جداسازی شد.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اواخرهفته گذشته نیز اعضای کودک مرگ مغزی ۵ ساله در این استان اهدا شد.

سیاح افزود: اعضای این کودک 5 ساله که بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود در بیمارستان آیت اله کاشانی جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: بخشی از نسوج ، کبد و کلیه های محمدطاها حسنی پس از تأیید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان و کسب رضایت از خانواده‌اش جداسازی و جهت پیوند به تهران و شیراز منتقل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =