پیشکسوت استقلال معتقد است نحوه یارگیری استقلالی‌ها باعث به وجود آمدن این نتیجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال شب گذشته در برابر العین تن به شکست سنگین 6-1 داد و از لیگ قهرمانان حذف شد. این شکست سنگین ترین شکست نماینده ایران در بازی های آسیایی بود. میرشاد ماجدی پیشکسوت استقلال درباره شکست آبی پوشان و اینکه چرا این نتیجه به وجود آمد صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

شب گذشته استقلال مقابل العین شکست سنگینی متحمل شد. شما این نتیجه را حاصل چه چیزی می دانید؟

ما اگر الان فقط بخواهیم درباره اشتباه دیشب صحبت کنیم، نگاه مان کاملا معمولی خواهد بود ولی ما باید برگردیم ببینیم تیم استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اصلا برنامه ای داشته یا نه؟ حال نه استقلال، بلکه تمام تیم های ایرانی برای این رقابت های هیچ برنامه ای نداشتند. دوم اینکه به هر حال تیم استقلال به دلیل بسته شدن پنجره نقل  انتقالات در نیم فصل نتوانست بازیکنان خوبی جذب کند و به جوان های خودش بسنده کرد.

همین بازیکنان جوان استقلال در لیگ موفق بودند و توانستند نایب قهرمان شوند

بله آنها در لیگ ایران خیلی خوب کار کردند. دقت کنید فقط لیگ ایران. باید این را در نظر بگیریم که استراتژی و هدف کادر فنی و مدیریت استقلال فقط لیک ایران بود و با همان برنامه وارد بازی های آسیایی شدیم که به هر حال روی بحث روحی و روانی توانستند به دور دوم صعود کنند. استقلال به العینی خورد که 10 سال پیش توانست بازی 3-0 باخته مقابل پاس دنیزلی را 3-3 کند و در بازی برگشت هم با شکست دادن پاس به مرحله بعد صعود کند. این همان العین است و ما نباید این تیم را دست کم می گرفتیم.

شما فکر نمی کنید سطح بازیکنان دو تیم بسیار با یکدیگر تفاوت داشت؟

ما باید این را در نظر بگیریم که نحوه خرید های دو تیم با یکدیگر زمین تا آسمان تفاوت دارد. توانایی بازیکنان خارجی  العین را با بازیکن خارجی ما را مقایسه کنید و متوجه تفاوت ها خواهید شد. اگر آنها بازیکن خارجی برای لیگ قهرمانان جذب می کنند، بر اساس توانایی ها و نقاط ضعف خود و در جهت تقویت آن بازیکن خارجی تراز اول آسیایی یا آمریکایی می آوردند  تا بتوانند کار را برایشان در آوردند اما بازیکنانی را جذب می کنیم که فقط پاسپورت خارجی دارند.

استقلالی‌ها در این باور بودند که السد را با آن همه ستاره در تهران شکست دادند و همچنین در بازی رفت برابر العین هم پیروز شدند و می توانند با یک بازی بسته و دلخوش بودن به ضد حملات(همان کاری که منصوریان با نفت مقابل پرسپولیس در لیگ پانزدهم انجام داد) بتواند از سد العین بگذرد  

من به السد فکر نمی کنم اما استقلالی ها روی باد غرور برد 1-0 دور رفت خوابیدند. به نظر من آن بازی که من دیدم استقلال فقط نتیجه گرفت و آن یک گل هم به خاطر حضور تماشگران بود. جو ورزشگاه و استفاده از میزبانی باعث آن برد شد و فوتبال استقلال به هیچ عنوان شایسته پیروزی نبود. من اگر جای کادر فنی استقلال بودم در مصاحبه هایم توقعات مردم را پایین می آوردم. ما خودمان العین را دست کم گرفتیم ولی باید به مردم می گفتیم که ما با این بضاعت و با این بازیکنانمان با تیمی بازی داریم که فصل گذشته فینال آسیا را تجربه کرده و چند بازیکن تراز اول دارد و کاپیتان تیمش بهترین بازیکن سال آسیا است. ما باید با این واقعیت به مصاف العین می رفتیم.

عدم حضور امید ابراهیمی چقدر در به وجود آمدن این نتیجه نقش داشت؟  

عدم حضور امید ابراهیمی در خط میانی بسیار مشهود بود و اگر همین استراتژی را با حضور ابراهیمی پیش می گرفتند این نتیجه پیش نمی آمد. ما از هرار مکویانی استفاده کردیم که در پست غیر تخصصی خودش بازی می کرد و این شبیه نوازنده ای است که در یک ارکستر بزرگ دارد خارج از کوک می نوازد. اصلا هر کارشناسی که ترکیب اولیه را نگاه کند متوجه این موضوع خواهد شد.

استقلال با من تو من کردن مکویان با عمر عبدالرحمن عملا یک بازیکن خودش را از دست داد و او هم هر جای زمین که می رفت مکویان همراهش بود. نظر شما چیست؟

دقیقا همینی است که شما می گویید ولی الان شما غیر از من از هر کارشناسی دیگر سوال کنید به شما می گوید در فوتبال امروز دنیا دیگر یارگیری من تو من وجود ندارد و این موضوع در همه جای دنیا منسوخ شده است و دفاع به صورت منطقه ای انجام می شود یعنی بازیکنی که قرار است ما با او من تو من کنیم از لحاظ ذهنی، فیزیکی و سطح IQ بالاتر از بقیه بازیکنان ما است و این مورد می تواند خط دفاعی ما را برهم بزند. چون او با IQ بالاتر خود جایش را در لحظه تغییر می دهد و بازی بدون توپ او فضا را برای دیگران ایجاد می کند تا آنها از موقعیت هایشان استفاده کنند و همین عملا دو یا چند بازیکن خط دفاعی را از جریان بازی خارج می کند. دقیقا همین کار را هم عبدالرحمن روز گذشته با استقلال کرد و علاوه بر مگویان، وریا غفوری هم از جریان بازی خارج شد. 

شما دلیل شکست استقلال را چه می دانید؟

ما به کم تجربگی کادر فنی باختیم. اگر کادرفنی بهتر عمل می کرد ما می توانستیم با اختلاف کمتری شکست بخوریم. من نمی گویم بازی را می بردیم چون فاصله ما با العین بسیار زیاد بود ولی می توانستیم این شکست را کم رنگ تر کنیم. 

مساله ای که در این بازی مشهد بود این است که استقلال تا دقیقه 70 یک شوت هم به سمت دروازه العین نزد

ما تا دقیقه 60 و نتیجه 3-0 اصلا نمی دانستیم که العین سمت راست ما را هدف قرار داده و بعد از آن متوجه شدیم باید وریا تعویض شود. من معتقدم اگر ما از کار یک مربی الگو برداری می کنیم که این کاری بسیاری خوبی است، باید تمام کارهایی که آن مربی از بازیکنانش می خواهد را انجام دهیم. اگر کارلوس کی روش در بازی برابر آرژانتین توانست مسی را مهار کند نباید یادمان برود که او فوت کوزه گری را به کسی یاد نمی دهد. ما چیزی که از تلویزیون میبینیم فکر می کنیم می توانیم در زمین پیاده کنیم ولی کارلوس کی روش در بازی برابر آرژانتین در خط میانی جواد نکونام را داشت اما منصوریان از مکویان استفاده کرد. من نمی گویم مکویان بازی بدی است اما جایش آنجا نبود. 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =