۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

دیروز یکی از همکاران می‌گفت: «کی‌روش خوب، بد یا لجباز و هر خصلت و ویژگی دیگری که داشته باشد حداقل فاصله فوتبال ایران با آسیا را پر کرده است!»؛ حرفی که چندان بیراه نیست.

روزنامه خبرورزشی نوشت:  ۶ سال و اندی از حضور كارلوس كی‌روش در فوتبال ایران می‌گذرد. بعد از ۶ سال و اندی تیم ملی ایران نتایج بسیار خوبی در آسیا كسب كرده كه علاوه بر صدرنشینی در گروه A انتخابی جام ‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گلی هم نخورده و به جمع ۳۰ تیم برتر جهان راه پیدا كرده است. اما واقعیت فوتبال ایران چیست؟

بی‌تعارف واقعیت فوتبال ایران را با شكست ۶ بر یک استقلال تهران مقابل العین امارات دیدیم. نه غیبت امید ابراهیمی و نه مصدومیت فرشید باقری و حتی خستگی امید نورافكن دلیل باخت ۶ بر یک و خردكننده برابر تیم عربی نبود. چند سالی می‌شود فوتبال باشگاهی ما سیر نزولی طی كرده و تولید ندارد. بی‌رودربایستی ما دیگر برزیل آسیا نیستیم. اگر هستیم برای نمونه یک عمر عبدالرحمان به ما معرفی كنید!

فوتبال داخلی ما حتی یک احمد خلیل اماراتی هم ندارد چه رسد به عموری! گذشت آن دورانی كه در همین فوتبال علی كریمی تولید می‌شد، مهدی مهدوی‌كیا در ۲۰ سالگی گلزن جام‌ جهانی لقب می‌گرفت و گذشت برزیل بودن ایران در آسیا!

آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. در فوتبال باشگاهی ما فقط پول خوبی رد و بدل می‌شود و كیفیت بازیكنان و مربیان شاغل در آن پایین‌تر از امارات است، نیست؟

اگر نبود ذوب‌آهن اصفهان در خانه ۳ گل از العین نمی‌خورد و استقلال هم ۶ گل از همین حریف اماراتی دریافت نمی‌كرد! آنچه فوتبال ایران را صدرنشین گروه A و رنكینگ فیفا (در میان آسیایی‌ها) كرده است فقط و فقط كارلوس كی‌روش است؛ مردی كه وقتی تیمش از آرژانتین و لیونل مسی یک گل خورد، خیلی از مربیان و كارشناسان ایرانی، تیم ملی را بیش از حد دفاعی خواندند! وقتی ۱۰ نفره با عراق در جام ملت‌های آسیا مساوی كردیم و در ضربات پنالتی اوت شدیم همه مدعی شدند كارلوس كی‌روش مربی گران‌قیمتی است!

پس از بازی العین امارات و استقلال تهران به همه ما ثابت شد كارلوس كی‌روش نه تنها مربی گران‌قیمتی نیست بلكه از سر فوتبال ایران هم زیاد است.

هر چه مرد پرتغالی می‌گیرد نوش‌جانش! انصافاً اگر كی‌روش ۶ گل از حریف عربی می‌خورد چه اتفاقی می‌افتاد؟ به جان شما بعضی از همین مربیان ایرانی محل اعدام سرمربی پرتغالی تیم ملی را هم تعیین می‌كردند! پس بهتر است كارلوس كی‌روش را روی سرمان گذاشته و حلوا حلوا كنیم!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =