ماهها قبل چیزی نوشته بودم با عنوان "بین الحسنین"، وقتی که آقای "حسن عباسی" مطالب خیلی تند و عجیبی در مورد آقای "حسن روحانی" گفته بودند و کار به دادگاه کشید و نمی دانم بعدش چه شد! و مضمونش این بود که تو را به خدا ملت را از این حیرت و سرگردانی دربیاورید و از بین این دو حسن نجات بدهید!

يا اين حرفها درست است كه در آن صورت خيلي بايد ترسيد و بايد پرسيد چگونه صلاحيت چنين عنصر خطرناكي براي رياست جمهوري تاييد شده ؟ پس بايد او را گرفت و محاكمه كرد! يا اين كه اين حرفها درست نيست ، در آن صورت بايد پرسيد چرا و چگونه كسي جرأت مي كند اين گونه به بالاترين مقام اجرايي كشور تهمت بزند؟ بايد او را گرفت و محاكمه و مجازات نمود!

به دلايلي آن مطلب را منتشر نكردم و دور ريختم و از ياد بردم تا امروز كه يك فايل صوتي شنيدم منسوب به يكي از روحانيون فعال در عرصه سياسي كه با قسم خدا و با تأكيد آقاي دكتر ظريف را متهم مي كند به تعهد نسبت به آمريكايي ها كه حاج قاسم سليماني را كت بسته تحويل آنها بدهد! فارغ از اين كه چنين تعبير مضحكي چه قدر مي تواند قابل درك باشد و فارغ از اين كه اصلا چنين خبري چه طور به ايشان رسيده است، با شنيدن اين سخنان به ياد آن مطلب "بين الحسنين" افتادم!

حتما اين كشور صاحبي دارد، حتما بزرگتري دارد، حتما مديران و سياست گذاراني دارد كه نسبت به حال و آينده وضعيت اجتماعي و شرايط رواني مردم و افكار عمومي حساس و مراقبند. اين چند خط شكايت و تمناي دردمندانه را كه اصلا سياسي نيست، كاملا از زاويه اجتماعي و فرهنگي خطاب به آنها مي نويسم.
تو رابه خدا، به جان هر كس مي پرستيد و دوست داريد فقط قدري به اعتماد عمومي و آرامش رواني مردم رحم كنيد!
تو را به خدا مردم را اين طور در بلاتكليفي و نگراني و سرگرداني "بين الحسنين" قرار ندهيد!

يا به فرض محال وزير اين كشور واقعا چنين تعهد كودكانه اي داده كه بايد بدون معطلي او را به دادگاه كشاند و به جرم خيانت امنيتي شديدا مجازات كرد! يا اين كه اين حرف يك تخيل بدبينانه و اتهام سياه است كه بايد بدون معطلي گوينده آن را به جرم اتهامي چنين خطرناك و زشت به دادگاه كشيد و مجازات كرد و از او پرسيد چگونه با لباس روحانيت و كسوت سيادت جرأت كرده ايد چنين اتهامي به يكي از مسؤولين كشور وارد كنيد ؟

آيا مي دانيد با همين حرفها و نقل قولهاي نامربوط داريد به مرور قبح جاسوسي و خيانت را مي ريزيد؟ حتى با تصور چنين خيانتي بايد تن و جان همه بلرزد، اما زماني كه براي دعواهاي سياسي چنين حرفهاي ياوه اي را منتشر مي كنيد اندك اندك اين موضوع حساس به مضحكه تبديل مي شود.
و شگفتا نهادهاي مسؤول مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و ... كه در مقابل اين وضعيت ساكت هستند! بالاخره دستگاههاي امنيتي قدرتمند كشور كه از لباس زير شهروندان هم خبر دارند مي توانند ته و توي اين موضوع را در بياورند و روا نيست نسبت به چنين آشفتگي و نابساماني اين طور ساكت بنشينند!
بالاخره يا اين حرف درست است يا نه! تكليف را يكسره كنيد تا بفهميم در چه كشوري داريم زندگي مي كنيم؟

دکترمحمدرضا زائری، نشانی کانال تلگرام: https://t.me/morzaeri

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    132 2
    دموکراسی یعنی آزادی در ابراز عقیده و در عوض یعنی آزادی در پیگیری قضایی تهمت و بهتان. الان در کشور ما قسمت اول کاملا دموکراتیک انجام میشه اما قسمت دوم بلطف قوه قضاییه و با طولانی شدن روند پیگیری قضایی و سر رفتن حوصله شاکی، معمولا خودبخود مختومه میشه.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      35 1
      دستگاههاي امنيتي قدرتمند كشور كه از لباس زير شهروندان هم خبر دارند مي توانند ته و توي اين موضوع را در بياورند و کاملا هم رواست نسبت به چنين آشفتگي و نابساماني اين طور ساكت بنشينند چون امثال ظریف را خودی نمی دانند
    • بی نام RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      0 0
      چطوری؟وقتی .... چراغ سبز بهشون نشون بده حله دیگه
    • بی نام US ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      2 0
      روزنامه کیهان سالهاست که هر روز داره به بخش اول و دوم و سوم عمل می کنه. یعنی هم تهمت میزنه و آبرو میبره، هم حکم صادر می کنه و هم هیچکس نمیتونه به خاطر این تهمتها در قوه قضاییه محکومش کنه. چون مصونیت آهنین داره.
    • بی نام AE ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
      0 0
      چراغ سبز بهشون نشون دادن
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    149 6
    دادگاه مال اینوریاست اونوریا کلا تبرئه اند
  • مهزیار IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 122
    یکطرفه به موضوع نگاه نکن حاجی معصیت داره انتظار نداشته باش وقتی افرادی را سنگباران کردی انها تو را گلباران کنن مگه نشنیدی میگن کلوخ انداز را پاداش سنگ است
    • امیر A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      38 1
      زیر برف هوا چطوره؟
    • احمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      38 2
      من نمیدونم شما دقیقا متوجه بار معنایی نوشته تان هستید یا خیر؟ شما دارین عملا تایید می کنید که این افراد به دلایلی از دولت ناراضی هستند و به همین دلیل در حال سنگ اندازی و اذیت کردن هستند... حالا دین، وجدان، صداقت و انسانیت طی تلافی کردن ذبح بشه هم طوری نیست
  • بي نام ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    129 4
    متاسفم براي قوه قضاييه كه با سكوتش اجازه هر توهين وتهمت رو ميده واين قوه خيلي سياسي عمل ميكنه
    • ابوالفضل IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      27 1
      متاسفانه قوه قضاییه این حرف ها را مصداق تهدید امنیت ملی نمی دونه و همیشه میگه باید شاکی خصوصی باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    41 1
    مرگ خوبه ولى براى همسايه قوه قضاييه در اين مملكت فقط يقه يه گروه رو ميگيره اما يه عده ازادن هر چى ميخوان بگن و هر كارى انجام بدهند، اينا كاملا ازادن و مصون از هر گونه رسيدگى
  • احمدی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    35 2
    اگر در کشور دستگاه قضا ومدعی العموم قوی وبدون وابسته به جناح های سیاسی وقانونمند وخداترس وجود داشته باشد بدون شک هیچ کس جرات نمی کند بدون مدرک ودلیل به دیگران تهمت بزند . حال باید پرسید که این کشور راچه شده است که این قدر باب تهمت وفریب چاپلوسی وتملق و......... در ان باز شده وهیچ کس هم پاسخگو نیست . ایا قوه عدلیه به درستی به وظایفش عمل میکند؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    36 3
    "حتما اين كشور صاحبي دارد، حتما بزرگتري دارد،" برای من هم همیشه این سواله که چرا... خدا رحمت کنه امام ره را که درجواب بنی صدر فرمودند : شما غلط می کنی قانون رو قبول نداری . قانون شما رو قبول نداره .... حالا 4 ساله که یک عده ای که دست دزدیها و زیاده خواهیهاشون قطع شده راست راست راه میرن و به بالاترین مقام اجرایی مملکت تهمت می زنن اما هیچ واکنشی از بزرگتر مملکت دیده نمیشه .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    24 2
    متاسفانه بعضی ها معنی ازادی را نمیدانند تهمت زدن کار بسیار زشتی است اما اغماض در مقابل ان زشت تر چون امنیت جامعه به خطر می افتد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    34 3
    اژه‌ای کجایی؟ دقیقاً کجایی؟
  • رضائیان IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    23 3
    اصلاً شما بیثا معنایی غیر از دروغ برای اصولگرایی پیدا کن، من میشم نوکرت حاجی.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    35 3
    من درعجبم چراازمد عی العموم که به تهمت به این بزرگی به وزیرمحترم ومحبوب وزیرامورخارجه که درحقیقت توهین به ملت ورهبری نیزهست واکنش قانونی نشان نمیدهد سیاسی کاری تااین حد بی شرمانه؟
  • محمد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    10 2
    مگر نشنیده ای برادر حاتم که ماندگار شدن از طریق بخشش را سنگین یافت چطور خود را ماندگار کرد.... با یک کار خیلی سهل و ساده.....
  • يك ايراني مسلمان A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    0 1
    جناب آقاي محمدرضازائري شماكه به استنادحرفهاي خودتان ، تلاشي درجهت تكميل اطلاعات خودنمي كنيد وموضوع درمطالب فوق نيز كاملا مشهود است ، لطف كنيد واينقدرپاچه خواري دولت رانكنيد ، شماكه لباس روحانيت بتن داريد فرداي قيامت بيشترازديگران مواخذه خواهيد شدولذالطف كنيد وبجاي نصيحت ديگران ، خودرا محاسبه كنيد كه داريد ازچه كساني دفاع ميكنيدولزومي ندارد سيد اولادپيغمبررابه وظايفش آشناكنيد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    0 1
    در زمان دولت نهم و دهم وقتى بعضى اتهام مى زدنند، شما كجا بودى؟ خبر لطفاً چاك كن..... ممنون