بازداشت جاسوسه روس و تأیید هک سیستم رأی شماری آمریکا توسط نظامیان پوتین

اف بی آی، خانم «ریالیتی وینر» مقاطعه‌کار NSA را در خانه‌اش در Augusta در جورجیا دستگیر کرد. در همین حال گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد نظامیان پوتین ماهها قبل از برگزاری انتخابات، کمپانی سازنده نرم‌افزار شمارش رأی را هک کردند.

به گزارش خبرآنلاین، خانم 25 ساله همان فردی است که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را پس از پاک کردن از سیستم مرکزی NSA، برای رسانه ها ارسال کرده است و بی‌شک بازداشت وی بی‌ارتباط با دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیست هرچند مقامات تأکید می‌کنند که این اتفاق تأثیری درنتیجه آراء نداشته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند خانم وینر یکی از 6 نفری است که اطلاعات محرمانه را پرینت کرده اما تنها فردی است که آن را به‌صورت آنلاین منتشر کرده است.

با شکایت وزارت دادگستری ممکن است خانم وینر به 10 سال زندان محکوم شود. بیلی وینر-دیویس مادر خانم ریالیتی وینر می گوید دخترش زبان شناس وعضو سابق نیروی هوایی آمریکا به زبان های فارسی، پشتو و دری مسلط است.

جالب اینجاست آسانژ مؤسس ویکی لیکس و یار دیرینه سازمان اطلاعات روسیه ضمن محکوم کردن بازداشت خانم وینر از جامعه بین الملل برای آزادی وی کمک خواسته است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    6 1
    در گذشته دور و نزدیک و حال حاضر همواره از روسها ضربه خوردیم ، ای کاش و ای کاش نیت بدخواهانه و منافع طلبی روسها برای همه روشن بشه
  • بی نام RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    0 0
    چــــــــرا از دستـــــــــوز زبان بی ربط عربی استفاده کردید؟ مگر ما بیابون گرد بدوی هستیم ک ان " ه " ر ابه واژه جاسوس چسباندید؟؟؟؟ چرا دستور زبانشون را با دستور زبان پارسی قاطی کردید؟ واقعن چندش اوره.... ااز روح فردوسی خجالت بکشید ک نخواست کشورش زیر سلطله فرهنگی این ملخور ها باشد و حال ابا این اشتباهات چندش اور کاری می کنند ک تن ان بزرگ مرد ارزشمند در ان دنیا هم ب لرزه باشد.برید خجالت بکشید از خودتون....حالم بهم خورد از این ک این طوری ب فرهنگ اریایی ها توهین میشه...چند ما بدبخت هستیم و فلک زده هستیم ک نود و چند درصد واژگان حقوقی ما باید مزخرفات و جفنگیات عربی باشه به جای این که از زبان پارسی استفاده بشود.