۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

ایرنا نوشت: فردریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از تلاش های میانجیگرانه امیر کویت برای خنثی کردن تنش ها در منطقه خلیج فارس حمایت کامل می کند.

به گزارش خبرگزاری کویت، موگرینی بعد از دیدار با شیخ محمود التانی، وزیر امور خارجه قطر که در بروکسل برگزار شد، اظهار کرد که اتحادیه اروپا دو پیام اصلی برای کشورهای منطقه خلیج فارس دارد. پیام اول پرهیز از تشدید اوضاع و پیام دوم شرکت در گفت و گوی سیاسی برای بهره گیری از تلاش های میانجیگرانه کویت است.

وی در ادامه افزود: ما تلاش های چند گانه برای میانجیگری را نمی خواهیم.
وی هنچنین گفت: ما بر این اعتقادیم که تلاش های کویت می تواند ادامه دار باشد.

وی در ادامه از حمایت و کمک این اتحادیه برای انجام بهتر این تلاش ها از سوی کویت خبر داد.

موگرینی در این کنفرانس خبری اذعان داشت که دیروز (پنج شنبه) گفت و گوی تلفنی طولانی با شیخ صباح خالد الصباح معاون اول وزیر امور خارجه و نخست وزیر کویت داشته است.
وی گفت که قبل از دیدار امروزش با وزیر امور خارجه قطر، طی 24 ساعت اخیر برای بار دوم با عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان نیز گفت و گوی تلفنی داشته است.

موگرینی در ادامه گفت که وی تماس هایش را در روزهای آتی با طرف های مختلف ادامه خواهد داد.
وی همچنین به دیدار طولانی اش با وزیر امور خارجه قطر اشاره داشت و آن را مثبت ارزیابی کرد.
موگرینی در خصوص روابط اتحادیه اروپا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما روابط خوبی با تمام کشورهای خلیج (فارس) خواهیم داشت. ما بر این اعتقادیم که همکاری منطقه ای درخلیج (فارس) و حاشیه آن کلید اصلی کار موثر برای مقابله با تروریسم است.

وی با تاکید بر مساله امنیت افزود: ما با یکدیگر در ائتلاف علیه داعش هستیم و باید با هم راهی برای حل بحران سوریه در کنار مسائل اقتصادی و تجاری بیابیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =