گذرگاه‌های غیرمجاز موتورسیکلت در تهران بسته شد/ گلایه شهروندان از قانون‌شکنی برخی موتورسواران

شهروندان تهرانی می‌گویند از دست برخی موتورسواران قانون‌شکن عاصی شده‌اند، پلیس راهور می‌گوید با قانون‌شکنی موتوسواران مبارزه می‌کند و شهرداری هم گذرگاه‌های غیرقانونی آنها را می‌بندد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مخاطبان زیادی در سرویس مشکلات مردم نسبت به رفتارهای قانون شکنانه برخی موتورسواران اعم از ویراژ دادن میان خودروها، سرعت غیرمجاز، تردد در پیاده رو، عبور خلاف جهت و نظایر آن شاکی شده اند، اینطور که پیداست وسیله ای که ساخته شده بود تا کار آدمها را آسان کند، تبدیل به کابوسی برای شهروندانی شده که پیاده تردد می کنند.
مشاهدات هر روزه شهروندان در تهران و شهرهای بزرگ حاکی از این است که برخی موتورسواران متخلف با ایجاد گذرگاه های غیرقانونی در موانع بتنی که در خط "آکس" (وسط) بعضی خیابانها قرار دارد، از این گذرگاه ها استفاده می کنند تا به ناگهان تغییر مسیر داده یا در محلهای غیرمجاز، دور بزنند.
در این راستا، شهرداری یکی از مناطق تهران اعلام کرد این گذرگاه ها را مسدود کرده است ولی مشخص نیست مسدودسازی این گذرگاه های غیرمجاز و خطرساز، چقدر ادامه داشته باشد چون باز هم شبها، موتورسواران متخلف برای تردد خود با خرد کردن موانع بتنی و پلاستیکی راهی پیدا خواهند کرد.
در این رابطه شهردار منطقه 10 از اجرای طرح ارتقاء ایمنی شهروندان با شناسایی و ساماندهی برخی از گذرگاه های غیرمجاز در معابر خبر داد.
عباس بابازاده ضمن اعلام این خبر گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک در اقدام اخیر خود، نسبت به شناسایی و ساماندهی برخی از گذرگاه های غیرمجاز در رفیوژ میانی معابری نظیر خیابان امام خمینی(ره)، بلوار بریانک، سی متری جی و خیابان آذربایجان مبادرت کرد.
او گفت: در پی افزایش آمار تصادفات و سوانح وسایط نقلیه با راکبین موتور سیکلت هایی که از بریدگی هایی غیرمجاز واقع در رفیوژ های میانی اقدام به تردد عرضی از سطح خیابان های مذکور می کنند این حوزه پس از شناسایی محل های غیرمجاز که فاقد خط کشی گذرگاه عابر پیاده و تابلوهای انتظامی ویژه بودند اقدام به انسداد کامل این گذرگاه ها با استفاده از موانع فلزی ترافیکی کرد.
شهردار منطقه یادآور شد: همچنین در سایر محل ها نیز براساس دستورالعمل های فنی مربوطه به فواصل گذرگاه های عابر پیاده علاوه بر اجرای عملیات خط کشی های بلوکی، تابلوهای گذرگاه عابر پیاده و انتظامی به منظور هدایت شهروندان برای تردد عرضی ایمن از خیابان ها و افزایش سطح آگاهی و توجه رانندگان در محدوده گذرگاه نصب شد.
بابازاده در خاتمه سخنانش گفت: عملیات ساماندهی در محور خیابان امام خمینی(ره) در 4 نقطه، محور سی متری جی حدفاصل تقاطع خیابان های شهید سبحانی تا هرمزان در 6 نقطه، خیابان آذربایجان 6 نقطه و بلوار بریانک در 2 نقطه انجام شده است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =