جمعه 2 تیر 1396
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 09:06:18 چاپ

کسب و کارهای مشکوک

کسب و کارهای مشکوک

اقتصاد > بازرگانی - روزنامه جهان صنعت در گزارشی به عملکرد فعالیت فروشگاه های زنجیره ای پرداخت.

ارائه تخفیف کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در نهایت فروش به قیمت پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده این شائبه را در میان مردم ایجاد کرده است که این فروشگاه‌ها برای عرضه محصولات خود از کیفیت و وزن کالا می‌کاهند.

فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای در سال‌های‌ اخیر رشد چشمگیری در بازار ایران داشته‌اند. تاسیس فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ که در گذشته در اختیار ارگان‌ها و موسسات دولتی و شبه‌دولتی بود امروز با ورود بخش‌خصوصی توسعه‌یافته است و شاهد افزایش تعداد این فروشگاه‌ها به ویژه در شهر تهران هستیم.

بخش غالب خرده‌فروشی در کشورهای‌‌ توسعه‌یافته توسط این فروشگاه‌ها‌ صورت می‌گیرد و باعث اصلاح نظام عرضه از طریق حذف واسطه‌های‌‌ شده و درنهایت محصولات مورد نیاز را با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم می‌رسانند.

سهم فروشگاه‌ها‌‌ در بازار خرده‌فروشی کشور به 10 درصد افزایش یافته و در برنامه ششم توسعه نیز باید به 20 درصد برسد اما این شرایط باعث بر هم خوردن تعادل بازار خرده‌فروشی‌های سنتی شده است و حتی درباره آینده کسب‌وکار ‌آنها نگرانی‌هایی‌‌ وجود دارد.

در تقابل دو صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ و فروشگاه‌های‌های کوچک با توجه به قیمت پایین‌تر فروش این شائبه ایجاد شده است که کیفیت محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایین‌تر است. 

 

3939

کلید واژه‌ها : فروشگاه های زنجیره ای -
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700