عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با پانا گفت: آمریکا باید بدانند صحنه تاکتیکی و راهبردی تحولات منطقه عوض شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور را اولین حضور عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در صحنه تحولات منطقه دانست و گفت: این حملات نشان دهنده توانی است که هیچ کشوری به صورت خوداتکا به آن نرسیده است.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به این نکته که حمله موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور اولین حضور عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در صحنه تحولات منطقه است؛ در مورد نوع موشک های شلیک شده متذکر شد: نسل جدید موشک های ایران که با آخرین فن آوری های روز دنیا شکل گرفته و کاملا خود اتکا و خود کفا است؛ موشک های نقطه زنی است که در سطح منطقه ای به کار گرفته می شود؛ این موشک ها میان برد است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیام کوتاه برد این حملات را برای داعش و تروریست ها که عملیات کور تروریستی را علیه ایران انجام داده بودند، دانست و در خصوص پیام میان برد این حملات اعلام کرد: پیام برای برخی بازیگران منطقه ای مانند رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع که مدعی کشاندن جنگ به داخل ایران بودند، است. آنها می بینند که جمهوری اسلامی ایران، فراتر از مرزهای خود و حتی به واسطه یک کشور آن سوی عراق با موشک میان برد دشمنانش را هدف قرار می دهد. این توانی است که هیچ کشوری به صورت خوداتکا به آن نرسیده است.

فلاحت پیشه با یاد آوری اقدام اخیر سنای آمریکا در تصویب تحریم های موشکی و تلاش برای شکل دادن اقدامات برهم زننده ثبات علیه ایران نیز خاطرنشان کرد: آمریکا نیز باید این پیام را دریابد که جمهوری اسلامی ایران به دستاوردهای موشکی و توان تاکتیکی تاثیرگذار در تحولات منطقه رسیده و می تواند دشمنان خودش را مورد هدف قرار دهد. آمریکا باید بدانند صحنه تاکتیکی و راهبردی تحولات منطقه کاملا عوض شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا با توجه به حضور نیروهای ایرانی در سوریه به صورت موشکی به تروریست ها پاسخ داده شد، گفت: حضور ایران در سوریه مستشاری بوده و به دعوت دولت های عراق و سوریه صورت گرفته است، ولی این حضور عملیاتی، به رخ کشیدن توان موشکی ایران بود و اقدامی بود که باید کوبنده صورت می گرفت.

به گزارش پانا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه را با 6 فرورند موشک، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران (۱۷ خرداد) مورد حمله موشکی قرار داد.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    1 0
    محیط زیست ما شرایط بحرانی دارد کشور در خشکسالی میسوزد