اثری تازه با عنوان «بُهت» با همکاری مشترک خشایار اعتمادی و یاسر داوودیان در دسترس علاقمندان و مخاطبان قرار گرفت.

ترانه این قطعه دوصدایی با اجرای خشایار اعتمادی و یاسر داوودیان، توسط سام شرف‌زاده، هادی زینتی و لیلا اشکانی سروده شده است و مرتضی شفیع به همراه خشایار اعتمادی، آهنگسازی آن‌را بر عهده داشته‌اند. تنظیم اثر با حامد برادران و نواختن گیتار نیز برعهده فرشید ادهمی بوده است.

یاسر داوودیان درباره تولید این اثر گفت: «بخش اول ملودی این کار، حدود یک‌سال پیش توسط مرتضی شفیع اتود خورده بود و در قالب اتود باقی مانده بود. پس از آن مدت زیادی با رایزنی‌های مختلف و مشورت با دوستان موزیسین و ترانه‌سرا، در صدد اجرای آن به بهترین شکل بودیم. ترانه سرایان زیادی، سروده هایشان را در اختیارمان قرار دادند اما آن نتیجه دلخواهی را که می‌خواستیم و آن فضای عامیانه و لحن ترانه‌ها را آنطور که می‌خواستیم دریافت نکرده بودیم.

وی افزود: «در نهایت، در یک جمع‌بندی و توافق، کار را با سه ترانه‌سرا، سام شرف‌زاده، هادی زینتی و لیلا اشکانی ضبط کردیم. من در آهنگسازی این قطعه همکاری داشتم اما کلیت ساخت آن توسط خشایار اعتمادی و مرتضی شفیع صورت گرفته است. در حین ساخت و ضبط قطعه، تأثیر و فضا و ملودی آنقدر جذاب و عاطفی و زیبا شده بود که من پیشنهاد همخوانی با خشایار را به او دادم. او هم از این ایده استقبال کرد و خدا را شکر، نتیجه کار هم شد آنچه اکنون می‌شنوید.

خشایار اعتمادی، خواننده و آهنگساز با سابقه و شناخته شده موسیقی کشورمان نیز درباره «بهت» عنوان کرد: «اردیبهشت سال گذشته، مرتضی شفیع این قطعه را به صورت یک خط ملودی و یک خط شعر بسیار کوتاه در اختیار من قرار داد. یک پیش ملودی که هنوز سرنوشت مشخصی نداشت و ساخته و پرداخته نشده بود. البته ملودی اول قلب یک اثر است و این را نمی‌شود انکار کرد. شاعر اثر هم در این مدت زمانِ گذشته، احساسش با احساس شعر دچار فاصله شده بود و نم‌ توانست کار را ادامه دهد. طبیعتا ملودی هم باید از شعر تبعیت می‌کرد. پس از گذشت یک سال من به اتفاق یاسر داوودیان که دوست و همراه همیشگی من است و علاوه بر تواناییش در کار موسیقی، می‌توان گفت مشاور بسیار خوبی هم هست، تصمیم به اجرای مشترک این قطعه گرفتیم.»

او ادامه داد: «در نهایت از شاعر اثر اجازه گرفتیم که با ترانه‌سرایان دیگر هم مشورتی داشته باشیم و از همکاری آنها استفاده کنیم و ادامه کار را با دوستان دیگر، آقای شرف‌زاده و آقای زینتی هم پیش بردیم. سام شرف‌زاده بسیار با قریحه و استعداد است و من مطمئنم در آینده همکاری‌های بیشتری با یکدیگر خواهیم داشت. در این اثر همه دوستان محبت کردند، منیت‌ها را کنار گذاشتند و بدون اینکه دنبال نام باشند تنها پیگیر اتمام و نتیجه‌دهی کار به شکل احسن بودند. این کار با حس من و درونیاتم تلفیق شد و به دل من نشست. امیدوارم مخاطبان عزیز هم راضی باشند.»

 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =