ایسنا نوشت: سیوانکا دانا پالا میزبانی ایران از پناهندگان را سخاوت‌مندانه دانست و گفت: خراسان رضوی بعد از تهران دارای بیشترین تعداد پناهنده‌ است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران در ضیافتی که به مناسبت روز جهانی پناهندگان در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی برگزار شد ضمن تشکر از کسانی که برای آسایش پناهندگان تلاش می‌کنند، اظهار کرد: من برای چنین روزی از کلمه گرامی‌داشت استفاده می‌کنم نه جشن؛ زیرا نمی‌توان برای کسانی که به اجبار از وطنشان جابه‌جا شده‌اند کلمه جشن را به کار برد.

دانا پالا با اشاره به گزارشی که سالانه دفتر کمیساریا در خصوص پناهندگان ارائه می‌هد گفت: آمار پناهنده‌ها بسیار غم‌انگیز است؛ 65 میلیون در سطح جهان یا پناه‌جوی سایر کشورها هستند و یا مجبور به جابه‌جایی درکشور خود هستند و از این تعداد فقط 22 میلیون نفر برای تامین معاش خانواده خود مجبور به مهاجرت شده‌اند که این تعداد بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ پناهندگی است.

وی با بیان اینکه از هر 113 نفر در جهان یک نفر به صورت اجباری جابه‌جا می‌شود، تاکید کرد: در هر 3 ثانیه یک نفر مجبور می‌شود خانه‌اش را ترک کند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیمی از جمعیت مهاجرین را کودکان تشکیل می‌دهند و با اشاره به اینکه اکثر کشورهای پذیرنده پناهندگان فقیر هستند، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که به نظر می‌رسد دیگر دنیا توانایی برقراری صلح میان مردمانش را ندارد و بروز هر جنگ زمینه‌ساز ایجاد پناهندگان زیادی در دنیاست که آسیب‌هایی فراتر از جنگ به همراه دارد.

دانا پالا تلاش برای حفظ تاب‌آوری و قدرت پناهندگان را از وظایف اصلی کمیساریای عالی پناهندگان دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی با پذیرایی شایسته از این میهمانان در این مسیر همراه این سازمان بوده است. ایران در حوزه‌های بهداشت، معیشت و آموزش و پرورش خدمات ارزنده‌ای به پناهندگان خود ارائه داده است و همیشه آنها را در مسیر حل مشکلات خود یاری رسانده است.

وی میزبانی ایران از پناهندگان را سخاوت‌مندانه دانست و افزود: ایران چهارمین کشور میزبان پناهندگان در دنیاست. قبلا در مقام دوم قرار داشت و این مقام فعلی به دلیل بحران‌های سوریه است. خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد پناهنده‌ها را دارد.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: کسانی که خانه، کار و گاهی خانواده خود را از دست دادند تسلیم نمی‌شوند و به دنبال شروع جدیدی هستند. اگر شرایط مهیا باشد، پناهندگان اغلب راهکار به همراه دارند نه مشکل.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =