۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

در هفته‌ای که «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» نتوانست انتظارها را برآورده کند، «زن شگفت‌انگیز» رکوردی تازه در تاریخ سینما ثبت کرد و فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن در آمریکا اکران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه ورود دنباله‌های سینمایی پرهزینه به پرده سینماهای آمریکا این بار نوبت به پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «تبدیل شوندگان» رسید. اکران فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» هفته گذشته در بیش از چهار هزار سالن سینما آغاز شد. این فیلم در پنج روز نخست نمایش اندکی بیش از ۶۹ میلیون دلار فروش داشت که سهم سه روز پایانی هفته از این فروش ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود.

«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»‌ فیلم گرانقیمتی است و برای ساخت آن چیزی حدود ۲۱۷ میلیون دلار پول خرج شده است. اگر هزینه‌های جانبی و تبلیغات را به این مبلغ اضافه کنیم، «تبدیل شوندگان» برای فرار از زیان‌دهی راه دشواری پیش رو خواهد داشت.

خبر خوب برای تهیه‌کنندگان فیلم عملکرد قدرتمند آن در گیشه‌ کشورهای دیگر است. این فیلم غیر از آمریکا در ۴۰ کشور دیگر اکران شد و با فروش ۱۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری افتتاحیه‌ای قدرتمند داشت. در این میان باز هم سهم چین بسیار بیش از دیگر کشورها بود و بیش از ۱۲۳ میلیون دلار از فروش «تبدیل شوندگان» در سینماهای این کشور رقم خورد.

مدیر بازاریابی و اکران کمپانی پارامونت نیز با اتکا به همین آمار گفت: «فیلم برای تماشاگران سراسر دنیا ساخته شده است. ما فقط برای آمریکایی‌ها فیلم نمی‌سازیم.»

در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» باز هم شاهد نقش‌آفرینی مارک والبرگ هستیم که با فیلم «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» گام به دنیای این سری فیلم‌ها گذاشت. لارا هادوک و آنتونی هاپکینز نیز تازه به جمع بازیگران این سری فیلم‌های پیوسته‌اند. این دو بازیگر در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» به ترتیب نقش استادی از دانشگاه آکسفورد و یک لرد اهل انگستان را بازی می‌کنند. این سه بازیگر در فیلم باید پیش از نابودی دنیا پرده از تاریخچه اسرارآمیز تبدیل شوندگان بردارند.

در ترکیب تماشاگران فیلم کفه ترازو به نفع مردان سنگینی می‌کند. از مجموع تماشاگران فیلم ۵۷ درصد مرد بودند و ۵۱ درصد بالای ۲۵ سال سن داشتند.

با نگاه به امتیاز فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در پایگاه اینترنتی راتن تومیتوز به راحتی پی ‌می‌بریم که منتقدان سینمایی علاقه‌ چندانی به این فیلم ندارند. این فیلم از ۱۰۰ درصد امتیاز ممکن تنها ۱۵ درصد را به دست آورده است.

هفته پیش «زن شگفت‌انگیز» باز هم رکوردی دیگر را جابه‌جا کرد و لقب پرفروش‌ترین فیلم غیرانیمیشنی از یک کارگردان زن در تاریخ سینمای جهان را به نام خود ثبت کرد. میزان فروش این فیلم به کارگردانی پتی جنکینز در چهارمین هفته اکران نیز افت چندانی نداشت و در سه روز پایانی هفته به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید. به این ترتیب فروش «زن شگفت‌انگیز» در آمریکا از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد. فروش «زن شگفت‌انگیز» با بازی گال گدوت در جهان به بیش از ۶۵۲ میلیون دلار رسیده است. در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا «زن شگفت‌انگیز» و انیمیشن «ماشین‌ها ۳» جایگاه برابری دارند.

انیمیشن «ماشین‌ها ۳» که تازه‌ترین محصول همکاری کمپانی دیزنی و استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار است در دومین هفته اکران جایگاه خود را در صدر جدول از دست داد.

این اثر سینمایی برخلاف اغلب آثار پرهزینه چند وقت اخیر هالیوود داخل آمریکا عملکرد بهتری داشت و در کشورهای خارجی با استقبال چندانی روبه‌رو نشد. مجموع فروش جهانی این انیمیشن در حال حاضر به بیش از ۱۴۱ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سایر آثار پیکسار چندان رضایت‌بخش نیست.

چهارمین اثر پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته یک اثر دلهره‌آور از سینمای مستقل این کشور بود. فیلم «۴۷ متر پایین‌تر» اثر درباره حمله کوسه‌ها به انسان با فروش ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری بالاتر از فیلم «همه نگاه‌ها به من» و «مومیایی» قرار گرفت.

هفته پیش چند فیلم به صورت محدود در آمریکا روی پرده رفتند که مهم‌ترین آن‌ها «فریب‌خورده» به کارگردانی سوفیا کاپولا بود. این فیلم با بازی نیکول کیدمن، کالین فارل و کریستن دانست در چهار سالن سینما به نمایش درآمد و در هر سال بیش از ۶۰ هزار دلار فروش داشت.

«فریب‌خورده» نخستین بار در بخش رقابت اصلی هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را برای سوفیا کاپولا به ارمغان آورد.

هفته آینده قسمت سوم انیمیشن «من نفرت‌انگیز» و «راننده بیبی» در آمریکا اکران می‌شوند. با توجه به فروش بالای قسمت‌های پیشین انتظار از «من نفرت‌انگیز» بالا است و فیلم اکشن «راننده بیبی» نیز با بازی چهره‌های محبوب و سرشناسی چون کوین اسپیسی، جیمی فاکس و انسل الگورت از قابلیت بالایی برای قرار گرفتن در ردیف پرفروش‌های سینمای آمریکا برخوردار است.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

۴۵.۳

۶۹.۱

۲۱۷

2

زن شگفت‌انگیز

۲۵.۱

۳۱۸.۴

۱۷۵

3

ماشین‌ها

۲۵.۱

۹۹.۹

۱۵۰

4

۴۷ متر پایین‌تر

۷.۴

۲۴.۳

-

5

همه نگاه‌ها به من

۵.۹

۳۸.۶

۴۰

6

مومیایی

۵.۸

۶۸.۵

۱۲۵

7

دزدان دریایی کاراییب

۵.۲

۱۶۰

۲۳۰

8

شب سخت

۴.۷

۱۶.۶

۲۰

9

کاپیتان زیرشلواری

۴.۳

۶۵.۷

۳۸

10

نگهبانان کهکشان

۳

۳۸۰.۲

۲۰۰


 ترجمه: فرزاد مظفری

منبع: هالیوودریپورتر/ ۲۵ ژوئن

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =