ایرنا نوشت: 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش «کاملا» آمادگی دارد تا از حمله احتمالی آمریکا علیه سوریه حمایت کند.

مایکل فالون در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 ضمن اعلام حمایت کشورش از تصمیم آمریکا عنوان کرد که حمله نظامی علیه ارتش سوریه، توانمندی دمشق را برای هدف قرار دادن مردمش تضعیف می‌کند.

وی با این ‌حال گفت که دولت آمریکا تاکنون اطلاعاتی را در رابطه با مقدمه‌چینی رژیم سوریه برای حمله شیمیایی علیه مردم این کشور ارائه نداده اما قرار است پنجشنبه آتی با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در نشست ناتو در این رابطه گفت‌وگو کند.
فالون گفت: مثل همیشه، اقدام نظامی بایستی توجیه‌پذیر، قانونی، متناسب و لازم باشد. اما اگر آمریکایی‌ها اقدام مشابه دیگری را در سوریه انجام دهند، من به‌طور شفاف اعلام می‌کنم که از آن حمایت خواهم کرد.

وزیر دفاع انگلیس بیان داشت که در جریان آخرین دیدارش با جیمز ماتیس (وزیر دفاع آمریکا) درباره گزینه‌های مختلف پیرامون بحران سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی اضافه کرد: استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردمش اقدامی کاملاً مشمئزکننده است. لذا اگر آن‌ها دست به چنین اقدامی بزنند، بایستی توانایی آن‌ها را در این زمینه تضعیف کنیم.به همین خاطر، حمله ای که در گذشته علیه سوریه انجام شد، بسیار دقیق و محدود بود.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید پیشتر مدعی شده است که آمریکا اطلاعاتی را در دست دارد که حاکی از مقدمه‌چینی رژیم بشار اسد برای انجام حمله شیمیایی علیه مردم این کشور است.
اسپایسر هشدار داد که اگر رژیم بشار اسد بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده کند، 'او و ارتش اش بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.'

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه فروردین ماه گذشته با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    6 0
    بازم بهانه جدید. چقدر پست و بی وجدانند. خدا مسلمان ها رو از دست این آمریکایی ها و انگلیسی های شیطان صفت نجات بده.