باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طراح دکور ماه عسل گفت: «ایده اولیه طراحی دکور ماه عسل امسال طی صحبت‌هایی که با احسان علیخانی داشتم، شکل گرفت.»

آقای قانع؛ همكاری با احسان علیخانی از كجا به صورت جدی آغاز شد؟

۱۳-۱۴ سال است که دکور برنامه ماه رمضانی را طراحی می‌کنم. اما به طور کلی حدود 10 سال است که دکور ویژه ماه عسل علیخانی را می‌زنم.

ایده‌ها چگونه به ذهن شما می‌رسد؟

ایده معمولا با حرف زدن با احسان علیخانی شكل می‌گیرد. امسال کارمان سخت تر بود؛ وقتی با خودت مقایسه می‌شوی؛ کار سخت‌تر می‌شود. امسال تمام تلاشمان را كردیم كه میزانسن ها شیک تر تعریف شود.

کمی درباره جزئیات فنی دکور امسال توضیح دهید.

امسال ساخت دکور از لحاظ فنی تخصصی شده بود. شما در تونل می‌دیدید، یک دوربین به شکل دوربین روی دست به سمت عقب حرکت می‌کرد و با یک سکانس پلانی با پیوستگی وارد استودیو می‌شد. همه این موارد از نظر فنی تلاش زیادی لازم داشت.

امسال چه تغییراتی در برنامه ماه عسل داشتید؟

امسال خواستیم از شکل برنامه مناسبتی که داریم، جدا و وارد یک برنامه اجتماعی شویم. از ابتدای صحبت‌هایمان با احسان به این نتیجه رسیدیم که امسال برنامه اجتماعی‌تری را ارائه دهیم. شما اگر این برنامه را در طول سال‌های دیگر نگاه می‌کردید، متوجه می‌شدید که ما سعی کردیم، امسال هیچ کدام از اِلمان‌های گذشته در آن دیده نشوند.

نظرتان را در خصوص انتقادها و شوخی‌هایی که امسال با دکور شد، بفرمایید.

بعضی از آنها را دوست داشتم. اما در كل دکور امسال کاری است که باید آن را کشفش کرد. یعنی باید به آن زمان داد. با همه کارهایی که تا حالا کردم متفاوت است.

در مورد ویژگی های دکور «ماه عسل» به خصوص فضای تاریکی که بسیاری از مخاطبان در مورد آن صحبت می‌کنند، توضیح دهید.

ده سال است که دکور «ماه عسل» درونمایه مشکی دارد که ما به آن نمی‌گوییم سیاهی؛ بلکه اگر در همه کارهای هنری شما نگاه کنید آنجایی که نیاز به تمرکز دارد، معمولا فضایی مشکی کار می‌کنند. شما در صحنه تئاتر هم این را می‌بینید که در یک زمینه مشکی کار انجام می‌شود. در برنامه «ماه عسل» بیشتر در مورد غم‌ها بحث می‌شود. حرف مهمان‌هایش حول همین محوراست و پایان برنامه به امید می‌رسد. نکته دوم این است که لوکیشن «ماه عسل» جزو تنها استودیوهایی است که فضایی به این بزرگی دارد. خیلی جای وسیعی داریم. اگر بخواهید مطلب دلخواه را بگویید، حتما باید این عمق و وسعت را به بیننده نشان دهید. الان هرکس که وارد استودیو شود، حس می‌کند که ابعاد استودیو با آن تصویری که شما در تلویزیون می‌بینید متفاوت است. این وسعت به خاطر همان سیاهی است. غم را قبول ندارم، این هم جزو چیزهایی است که یک عده از آن راضی‌اند و عده‌ای هم دوستش ندارند.

از مخاطبان چه بازخوردی گرفتید؟

امسال «ماه عسل» چه از نظر بازخورد مردمی و چه به لحاظ کاری خیلی بالغ‌تر شده‌ بود. همه ریتم و آهنگ‌ کاری خیلی منسجم و به هم چسبیده بود. افرادی که کار زنده کرده‌اند، می‌دانند چقدر سخت است؛ در کنار زنده بودن برنامه، آنقدر منظم کارها را انجام دهیم. همه اینها به خاطر تجربه ۱۰-۱۲ ساله این گروه است. حالا ثمره این شکل کار کردن را مردم می‌بینند؛ یعنی یک کار تولیدی که همه چیز در آن تحت کنترل است.

برای دکور سال آینده فکری کرده‌اید؟

همیشه وقتی دکوری را نصب می‌کنم، به دکور سال آینده فکر می‌کنم. «ماه عسل» جزو سخت‌ترین مواردی است که در بحث کاری دارم. شاید مردم به راحتی بگویند «ماه عسل» شروع می‌شود؛ اما از همان ابتدا لرزه‌ای به تن من می‌افتد. یک بچه‌ای را بزرگ کردیم و به جایگاهی رسانده‌ایم که اگر از آن ارتفاع سقوط کند، فاجعه است. اگر از آن ارتفاع بالاتر برود، یک جماعتی روبروی ما هستند که باید به آنها جواب بدهیم. امیدوارم اگر قرار بود، باشیم و ادامه دهیم هرسال کار بهتری را به منصه ظهور برسانیم.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
    10 1
    افتضاح بود. بیشتر شبیه تار عنکبوت بود
    • فردوس توسی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
      6 0
      متوسط بود نه خاص