۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

ایسنا نوشت: سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

پیش از این با بررسی گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی در اردیبهشت ماه امسال گزارش داده بودیم که حدود ۱۰ مدل از خودروهای سواری داخلی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

در این شرایط بررسی گزارش جدید ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (خرداد ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که تغییری در کیفیت این خودروها صورت نگرفته و برخی از محصولات تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک و ساینا (محصولات سایپا)، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصولات مدیران خودرو)، سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ (محصولات ایران خودرو) و لیفان ایکس ۶۰ (محصول کرمان خودرو) هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

این وضعیت در حالی است که کارشناسان با ادامه تولید خودروهای تک ستاره با سطح کیفی پایین مخالف بوده و معتقد هستند که تولید این خودروها باید متوقف شود.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    12 0
    چرا مردم باید هزینه تولید ملی بدرد نخور رو با جون و سلامتی بپردازن؟ با اون قیمت های کهکشانی... به نظرم این تولید ملی نیست. صرفا راه درآمد هنگفت و بی دردسر هست...
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    14 0
    همه خودرهای داخلی بیکیفت هست اقا چه اصراری دارد خودرو بسازید استعدادشو ندارید فقط دارید جون مردم کشورتونو میگیرد خدا انشالله سر خودتون بیاره امین
  • سعدی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    2 0
    خودشون و بچه هاشون بهترین ماشین ها راسوار میشن مردم هم موش ازمایشگاهی ایران خودرو و سایپا شدن خود کرده راتدبیر نیست خودمون این ارابه های مرگ را سوار میشیم اون هم به حماقت ما میخندن