ایران می‌تواند خوشبینی نفتی روسیه را بهم زند

یک روزنامه روسی در تحلیل تازه ای از وضعیت بازار انرژی روسیه نوشت: وزارت انرژی روسیه انتظار دارد قیمت نفت در نیمه دوم سال 2017 رشد کند.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه نزاويسيمايا این روزنامه در ادامه تحلیل خو نوشته است:  اما کارشناسان معتقدند این وزارتخانه خواسته خود را بجای واقعیت معرفی کرده و می‌گویند دوباره قیمت نفت از بشکه‌ای 45 دلار پایین‌تر می‌رود.

ایران یکی از دلایل مطرح شدن این پیشبینی منفی است که استخراج نفت آن برای اولین بار پس از رفع مجازاتها از 3,9 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

آرتم دئیف تحلیل گر شرکت "آ مارکتس" (AMarkets) در این رابطه همچنین به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اشاره می‌کند که در آن گفته مي‌شود امسال برغم توافق "اوپک" مازاد نفت در بازار حفظ مي‌شود و رشد عرضه بطور محسوس از رشد تقاضا فراتر خواهد رفت. بنظر دئیف رشد کنونی قیمت بیشتر به یک تنفس شباهت دارد و یک ماه بعد دوباره قیمت از 45 دلار پایین‌تر خواهد رفت.

همزمان سرگئی کارالیوف کارشناس شرکت "آلور بروکر" معتقد است رشد استخراج نفت ایران در این امر نقش محسوسی ایفا نکرده زیرا جمهوری اسلامی هم اکنون به هدف خود در بخش استخراج روزانه رسیده است.

اما پارشین مدیر شرکت "فوروم" می‌گوید کشورهای شرکت کننده در توافق مذکور تقریباً بلافاصله پس از امضای آن استخراج نفت خود را افزایش دادند. گئورگی واشچنکو کارشناس شرکت "فریدوم فینانس" می‌گوید اگر استخراج نفت ایران از 4 میلیون بشکه در روز فراتر برود این امر می‌تواند باعث شود قیمت نفت مدت کوتاهی پایین برود ولی امروز باید به اوضاع شبه جزیره عرب توجه شود. این عامل برای بازار اهمیت بیشتری دارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =