۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

ایران و اتحادیه اروپا روز گذشته برای همکاری های بیشتر و توسعه تجارت الکترونیک در بروکسل مذاکرات رسمی خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس کل گمرک ایران و مدیرکل گمرک و مالیات اتحادیه اروپا مقامات ارشد این نشست هستند.مذاکرات در محورهای مختلفی انجام می شود و همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی شایداز مهم ترین موضوعات مطرح شده میان این دو مقام ارشد دراین مذاکرات باشد، موضوعی که به تازگی ایران را در منطقه پیشتاز کرده  و مي رود  كه  نه تنها صفحه جديدي براي تجارت. بين  المللي ايران باز كند  كه  شايد  به  انتقال  اين تجربه بهكشورهاي ديكر نيزبيانجامد.

برگزیده شدن ایران در مبارزه با قاچاق و تخلفات ایران ، برگ برنده ای برای کشور بوده و اخیرا توجه جهانی را به خود جلب کرده است. بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) ایران توانسته است در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه حرف اول را بزند و هم چنین در مبارزه با قاچاق کالا و تخلفات گمرکی دومین کشور پس از ژاپن درمنطقه باشد. این کشور آسیایی در حالی در مقام اول قرار دارد که بر اسای گزارش رایلو عمده فعالیت های گمرکی اش به حوزه مبارزه با تخلفات وتقلب های مالکیت معنوی مربوط می شود.

گمرک ایران در دوسال اخیر با الکترونیکی شدن و به روز رسانی تجهیزات مقابله با قاچاق رشدی 56 درصدی را درکشفیات قاچاق تجربه کرد. اهداف عالی که گمرک ایران اخیرا برای خود ترسیم کرده است، در مسیری قرار گرفته که به دلیل داشتن چشم انداز مشترک با فعالیت ها و برنامه های دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک، مورد توجه بیش از پیش مقامات این مرکز قرار دارد. این دفتر منطقه ای همه ساله برنامه هایی منطقه ای را طراحی وبا همکاری کشورهای توانمند منطقه اجرایی می کند. و گمرک ایران توانسته در سالهای اخیربا مشارکت فعال و همراهی در این برنامه های منطقه ای کارنامه ای درخشان برای خود رقم بزند.

در حال حاضر آنچه ایران را در این مذاکرات برجسته  می کند، عملکرد این سازمان در دو سال گذشته و رشد روند تبادلات با کشورهای دیگر در این سالهاست، که الکترونیکی شدن گمرک وبرقراری تبادلات الکترونیکی می تواند بستر این تغییر و تحولات باشد. بر اساس آنچه در این مذاکرات مطرح شده است، ایران و اتحادیه اروپا هر دوطرف برای توسعه مناسبات گمرکی مصمم هستند.

مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی از مهم ترین محورهای فعالیت دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) است که درموضوعات و سطوح مختلف بر علیه جرائم سازمان یافته در منطقه برنامه ریزی و مبارزه می کند. گمرک ایران در دو سال اخیر توانست با فعالیت هایشان به اهداف این سازمان نزدیک شده و به عنوان بازوی عملیاتی آن عمل کند. و در حال حاضردر این مذاکرات می رود تاشاید در نشست با اتحادیه اروپا ، نقش های سنگین تری را بر عهده گرفته و گام های بلند تری بردارد. 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =