ایلنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخابات سال ۹۲ و انتخاب روحانی گفت: روحانی مدیون حزب اعتدال و توسعه نبود بلکه با توجه به شرایط و کاندیداتوری آقای هاشمی و تایید نشدن ایشان در انتخابات و اتفاقاتی که بعدا افتاد، آقای روحانی رأی آورد و متاسفانه پس از اتمام انتخابات ۹۲ فعالیت‌های حزب هم کاملا متوقف شد.

نشست برخی روسای کانون‌ها و دبیران استان‌های حزب اعتدال و توسعه با خانم فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب برگزار شد. در ابتداي این جلسه اعضا به روند تغییراتی که در حزب اعتدال و توسعه روی داده اعتراض کرده و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

فاطمه هاشمی با اشاره به انتخابات سال ۸۴ گفت: در سال ۸۴ ظاهرا آیت الله هاشمی مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه بود اما عده‌ای از شورای مرکزی و اعضای حزب از احمدی‌نژاد و عده‌ای از کاندیداهای دیگر حمایت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمان انتخابات خبرگان و مجلس که مساله لیست امید پیش آمد عده‌ای از حزب اعتدال و توسعه نزد آیت الله هاشمی آمدند و درخواست داشتند برخی از اصولگرایان در لیست قرار گیرند و با فشارهایی که آوردند می‌خواستند که افرادی در لیست امید گنجانده شوند که با تفکر لیست امید هماهنگ نبودند. این نوع حمایت‌ها با چارچوب های اعتدال و توسعه هماهنگی نداشت و حزب را در ائتلاف منزوی می‌کرد.

او با انتفاد به برخی از اعضای حزب گفت: افرادی در جلسات حزب شرکت می‌کردند اما به نمایندگی از حزب در جاهای دیگر نظرات شخصی خود را بیان می‌کردند. مثلا در مجلس لابی‌هایي می‌کنند بدون اطلاع حزب، اما به اسم حزب تمام می‌شود که مورد اعتراض بسیاری اعضای حزب قرار گرفته است.

او تاکید کرد: ‌ اشکال از آنجا در حزب آغاز شد که شورای مرکزی را کنار گذاشتند و شورای راهبردی را تشکیل دادند که خود من هم عضو شورای راهبردی بودم اما از آن خارج شدم چون این کار با اصول حزبی مغایرت داشت.

هاشمی در ادامه به فعالیت‌های حزبی در انتخابات توسط حزب اعتدال و توسعه گفت: ‌ با توجه به فضای دوقطبی که ایجاد شده بود افراد حزب باید کار می‌کردند که البته ایثارگرانه به فعالیت پرداختند. در آن دوره هم با توجه به برخی انتقاد‌ها بیان کردیم که از دیدگاه حزبی به روحانی نگاه نمی‌کنیم بلکه از این دید نگاه می‌شود که کشور به روحانی نیاز دارد. اکنون با توجه به فعالیت‌های حزب بسیاری متوجه شده‌اند که حزب اثر می‌گذارد.

هاشمی با انتقاد به شورای راهبردی گفت: از اول هم تشکیل شورای راهبردی بیشتر تشریفاتی بود چرا که مسائلی که در جلسات مطرح می‌شود در بیرون به گونه‌ای دیگر انعکاس پیدا می‌‌کرد و برخی صرفا نظرات شخص خود را پیدا می‌کنند.

او با اشاره به حذف برخی افراد موثر حزبی تاکید کرد: اگر اینگونه پیش رود حزب دو تکه خواهد شد. اعتراضات به روند فعالیت حزب باید بر اساس اساسنامه و مرامنامه موجود در حزب صورت گیرد و باید حزب به روال قانونی خود برگردد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =