جمعه 6 مرداد 1396
چهارشنبه 21 تیر 1396 - 20:20:21 چاپ

ویتامین‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی برای بدن‌تان حیاتی‌‌اند

دانش > پزشکی - بافت عضلانی از سن چھل سالگی به بعد، بافت عضلانی شروع به تحلیل رفتن می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین،حتمال افزایش وزن در ما بیشتر می‌شود، علائم یائسگی به مرور در خانم‌ھا خودنمایی می‌کند، خطر بیماری‌ھای مزمن مثل سرطان، بیماری‌ھای قلبی و دیابت، افزایش پیدا می‌کند و ھمه اینھا یعنی اینکه شیوه زندگی ما نیاز به اصلاحاتی دارد تا روند پیری و عواقب مرتبط با آن را کندتر کنیم

 یک راه حل این است که ویتامین‌ھا و مواد مغذی ضروری را از طریق یک رژیم غذایی سالم در اختیار بدن قرار بدھیم. غذا در مقایسه با قرص‌ھا و مکمل‌ھا، منبع بسیار بھتری برای تامین نیاز بدن به ویتامین‌ھا و مواد مغذی است زیرا بھتر جذب بدن می‌شوند اما گاھی نیز ممکن است که فرد به مکمل نیاز پیدا کند.

ویتامین ب ۱۲: بعد از چھل سالگی باید توجه بیشتری به ویتامین ب ۱۲ داشته باشیم. وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی خون و مغز ضروری است.
کلسیم: وجود کلسیم کافی به حفظ سلامت استخوان‌ھا در سنین بالا کمک می‌کند. به علاوه، وجود کلسیم برای فعالیت سایر بخش‌ھای بدن مثل انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و قلب و سایر واکنش‌ھای بیوشیمیایی مورد نیاز است و اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، بدن مجبور می‌شود که کلسیم را از روی استخوان‌ھا بر دارد و این کمبود را جبران کند.
ویتامین دی: این ویتامین از ما در برابر بسیاری از تغییرات ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. کمبود ویتامین دی با بروز دیابت، بیماری‌ھای قلبی، ام اس و سرطان‌ھای سینه و روده بزرگ و مقعد، در ارتباط است.
منیزیم: عمل کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است که برای زنان بالای ۴٠ سال از اھمیت زیادی برخوردار است. کمبود منیزیم با بروز بیماری‌ھای قلبی، دیابت و التھاب در ارتباط است.
پتاسیم: پتاسیم در ھر سنی، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. تحقیقات نشان می‌دھد که دریافت پتاسیم در خانم‌ھای یائسه، خطر سکته را کاھش می‌دھد.
امگا ٣: اسیدھای چرب امگا ٣ فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند و مخصوصا با بعضی از تغییرات منفی که با بالا رفتن سن در بدن ایجاد می‌شوند، در تضاد ھستند.
پروبیوتیک‌ھا: پروبیوتیک‌ھا، ویتامین یا ماده معدنی نیستند اما مصرف اونھا برای خانم‌ھای بالای ۴٠ سال ضروری است. پروبیوتیک‌ھا، در سلامتی دستگاه گوارش و کنترل وزن، نقش دارند و حتی خطر بروز بیماری‌ھای قلبی، دیابت و سکته را کاھش می‌دھند.

۵۴۵۴

کلید واژه‌ها : سلامت -
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700