پیشنهاد تاسیس منطقه ویژه گردشگری در شهرستان اسکو

در بازدید نمایندگان تبریز در مجلس از روستاهای شهرستان اسکو، پیشنهاد تاسیس منطقه ویژه گردشگری در روستاهای تاریخی این شهرستان مطرح شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مسعود پزشکیان و شهاب الدین بیمقدار دو تن از نمایندگان تبریز در مجلس، به همراه مرتضی محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو و مسئولانی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برخی روستاهای تاریخی این منطقه بازدید کردند.

شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در این بازدید با اشاره به پتانسیل های این منطقه اظهار داشت: روستاهای دارای قابلیت گردشگری شهرستان اسکو در یک شعاع ۱۵ کیلومتری، مناطقی مانند کندوان، ارشد چمنی، گونبرف، حیله ور، آشیستان و .... را شامل می شود.
وی با بیان اینکه روستای تاریخی کندوان به دلیل شهرت و جایگاه خود نیازی به معرفی ندارد افزود: خوشبختانه روستای گونبرف نیز طی سالیان اخیر به واسطه ی جشنواره ی گل های محمدی برای مردم شناخته شده ولی روستایی مانند آشیستان با وجود قابلیت های تاریخی و گردشگری خود همچنان ناشناخته مانده است.

بازدید از غارهای قدیمی روستای آشیستان
این نماینده مجلس با بیان اینکه طی بازدیدهای مختلف از روستاهای این منطقه، شاهد شوق و اشتیاق مردم برای همکاری در زمینه گردشگری بوده است گفت: در صورت همکاری تمام نمایندگان و مسئولان استان، منطقه ی ویژه ی گردشگری در شهرستان اسکو تاسیس می شود.
به گفته وی، این منطقه می تواند شعاع ۱۵ کیلومتری روستاهایی را تحت پوشش قرار دهد که شامل جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری هستند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه روستای کندوان به دلیل محدودیت های موجود از جمله راه دسترسی، پارکینگ و محل کمپینگ مسافران، در روزهای خاصی به حالت اشباع می رسد لذا تاسیس این منطقه می تواند سرریز مسافران را در خود جای دهد.
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس و دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز در این بازدید ضمن تاکید بر آمادگی نمایندگان استان برای استقبال از طرح های اشتغال زا گفت: طرح تاسیس منطقه ی ویژه گردشگری در شهرستان اسکو نیازمند مطالعه و بررسی های کارشناسی است.
وی خاطرنشان کرد: به طور حتم در صورت تائید نهایی طرح از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، نمایندگان مردم در مجلس به همراه مسئولان استانی برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.
نایب رئیس مجلس همچنین افزود: برای تاسیس منطقه گردشگری باید مطالغات لازم صورت گرفته و توجیه اقتصادی آن برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شفاف سازی شود.
مرتضی محمدزاده، فرماندار شهرستان اسکو نیز در این بازدید با اشاره به قابلیت های گردشگری روستاهای اطراف این منطقه گفت: روستای آشیستان به دلیل غارهای قدیمی طبقاتی خود به سرزمین هزار غار معروف است.

ورودی غارهای طبقاتی روستای آشیستان
وی تصریح کرد: در این روستا بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ غار قدیمی وجود دارد که به دست ساکنین بومی آن طی اشاره ی سالهای بسیار دور حفر شده اند.
محمدزاده با اشاره به تکنیک و شکل داخلی غارهای مورد اشاره به خانه های حفاری شده در دل کوه های صخره ای کندوان شبیه است تصریح کرد: این منطقه با وجودیکه تنها دو کیلومتر با کندوان فاصله دارد ولی به آن حد شناخته نشده است.
به گفته وی در این روستا همینک ۱۵۰ خانوار سکونت دارند که در صورت شکل گیری زیرساخت های گردشگری، می تواند عامل تحول و توسعه در منطقه باشد.

 

آشیستان

آشیستان

آشیستان

آشیستان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =