شنبه 4 آذر 1396
شنبه 24 تیر 1396 - 11:51:10 چاپ

نابغه ایرانی ریاضیات پس از ۴ سال مبارزه با سرطان درگذشت

میرزاخانی اولین زن بود که جهان با مدال فیلدز -معادل نوبل ریاضیات- از ذهن زیبای او تقدیر کرد

دانش > دانش‌های بنیادی - مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضیات و اولین زنی که برنده مدال فیلدز شده است پس از ۴ سال جنگ با سرطان درگذشت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده سرطان سینه این نابغه ریاضیات از سال ۲۰۱۳ تشخیص داده شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز قبل مریم میرزاخانی پس از ۴ سال مبارزه با بیماری خود با وخیم‌شدن حالش در بیمارستان بستری شد. گفته می‌شود این مسئله به خاطر گسترش سرطان به مغز استخوان او بوده است. درگذشت این دانشمند و نابغه ریاضی در ۴۰ سالگی جهان دانش را شوکه کرده و دنیا خود را از ذهن زیبا و خلاق او محروم می‌بینید. 

فیروز نادری، دانمشند ایرانی ناسا در اینستاگرام خود نوشت: امروز نوری خاموش شد.  قلب من شکست. خیلی زود رفت. 

فیروز نادری پس از این در پست دیگری خبر درگذشت مریم میرزاخانی را تائید کرد. 

 مدال فیلدز بالاترین جایزه‌ای است که یک ریاضیدان می‌تواند دریافت کند. اهمیت تعلق آن به مریم میرزاخانی از آنجا بیشتر می‌شود که او نخستین زنی است که از آغاز اهدای مدال فیلدز و تاریخ ٧٨ ساله آن، به این مدال دست یافت.

از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده ذهنِ جوان برگزیدهٔ سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا و ذهن برتر در رشتهٔ ریاضیات تجلیل شده است. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳، جایزه کلی در کنار مدال فیلدز در سال ۲۰۱۴ است. او از اول سپتامبر ۲۰۰۸) در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشتهٔ ریاضیات است.

پیش از این، او استاد دانشگاه پرینستون بود. او همچنین اولین زن جهان است که عضو آکادمی ملی علوم آمریکا شد. مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال‌های ۱۹۹۴ (هنگ‌کنگ) و ۱۹۹۵ (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانش‌آموز ایرانی جایزه نمرهٔ کامل شد.

وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت؛ نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت؛ نخستین کسی بود که دو سال مدال طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمرهٔ کامل گرفت. سپس در سال ۱۹۹۹ کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد به سرپرستی کورتیس مک‌مولن از برندگان مدال فیلدز گرفت.

مریم میرزاخانی در ٣١ سالگی و در دانشگاه استنفورد به عالیترین جایگاه دانشگاهی و مقام استادی رسید. نه فقط مسائلی که مریم میرزاخانی حل کرده مسائل مهمی هستند، بلکه روش‌هایی که برای حل آنها ابداع کرده به دیگر ریاضیدان‌ها ابزار و دیدگاه‌های خوبی برای حل مسائل دیگر می‌دهد.

۵۴۵۴ 

کلید واژه‌ها : دانشگاه شریف - پژوهش -
103 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:03:05
    پاسخ
    863 31

    خدايا خيلي ناراحتم چرا بايد انسانهايي كه ميتونند اينقدر منشا خير باشند به اين زودي ها بروند؟؟؟

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 12:43:25
      172 21

      چه زود رفت قبل از این که در جهان شناخته شود و دستاورد هایی برای بشر به ارمغان بیاورد که در تاریخ بماند ما را ترک کرد من نگاه می کنم واقعا جز در رسانه های ایرانی رسانه های خارجی تقریبا پوششی ندراند.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 12:47:53
      304 26

      امروز روز عزای ملی است چرا که یک انسان واقعی که برای بشریت مفید فوت کرد

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:15:47
      220 31

      آقایی که منفی می دی، مریضی؟ خوشحالی که یک نابغه از میانمان رفته؟ اصلاً ایرانی هستی؟ من فکر می کنم جزء دار و دسته روزنامه کیهان هستی که همیشه با همه چیز مخالفند و خودشون هم نمی دونند برای چی مخالفند. این دسته آدما همیشه باید علیه حرف دیگران نظر بدند براشون مهم نیست چه نظری هست فقط مهم اینه که با نظر بقیه مخالف باشه.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:28:07
      94 9

      ایشون بسیار خاکی و ساده زیست بودن و حتی حاضر بودن یکی از خودروهای 4 سیلند با 75 اسب بخار که در کشورمون با تولید میلیونی در خیابونا در حال حرکته رو تو امریکا سوار بشن.یادشون گرامی

    • علی
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:42:46
      32 143

      دوست عزیزی که میگی مریضی نظر منفی میدی؟، شما سبل از اینکه به دیگران توهین کنید یاد بگیرید میشه به هر نوشته و سخن و عقیده ای نظر منفی داد و دلیلی بر مریض بودن نیست، بنده خودم از این ماجرا نتاسفم ولی خب دلیل نمیشه همه رو به زور متاسف بدونم، شما خودت کیهانیه تفکرت ،دموکرات باش

    • امید
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:44:03
      49 11

      بی نام عزیز 15:15:47چرا مسئه رو جنسیتی میکنی؟شاید اینایی که منفی میدن خانوم هم باشنچرا فقط میگی آقا؟واسه طرز بیانت متاسفم

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:47:38
      53 7

      اي كه تو از عالم ما ميروي ،،،ً،ًًً، خوش ز زمين سوي سما ميروي اي قفس اشكسته و جسته ز بند،،،،،،پر بگشادي به كجا ميروي ؟ روحش شاد ، خدايش بيامرزد

    • رضا
      شنبه 24 تیر 1396 - 15:02:36
      33 4

      من هم نمیدانم چه حکمتی در کار خداوند متعال است کهانسانهایی که مایه خیر و برکت و خوبی هستند زود از جهان می روند. خدا رحمتش کند.

    • رضا
      شنبه 24 تیر 1396 - 15:23:09
      27 3

      بر چرخ و فلک هیچ کسی چیر نشد...از خوردن آدمی زمین سیر نشد... ای دوست بیا تا غم فردا نخوریم...این یک دم عمر را غنیمت شمردن.... خیام ریاضیدان قدیمی روح هر دو شاد.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 21:11:48
      13 1

      سال 76 از نجات یافتگان سقوط اتوبوس بود. خداوند یکبار برای او فرصت زندگی داد و اون هم از فرصتها بهترین استفاده رو کرد. چند درصد مردم از فرصتها بهترین استفاده رو می کنند. طول زندگی مهم نیست عرض زندگی مهمه.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:06:49
    پاسخ
    595 22

    الهی که روحش آرامش و شاد شاد شاد باشه. تسلیت به دنیا که این نابغه رو از دست داد

    • مهدي
      شنبه 24 تیر 1396 - 12:56:07
      126 18

      اون آدمي كه نظر منفي به اين پست داده مشكلش چيه خدايي؟ يعني ناراحت نيست كه همچين دانشمندي فوت كرده؟

    • قربانیان
      شنبه 24 تیر 1396 - 13:53:00
      170 15

      چرا همچین شخصی باید در این سن از دنیا بره و بعضی که فقط باعث عذاب مردم و دیگران هستند در دهه 70 و 80 و 90 زندگی انقدر سرحال باشند؟؟؟

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 19:30:17
      4 2

      دهه نود رو خوب گفتی اخ اخ اخ

    • 123
      شنبه 24 تیر 1396 - 23:07:56
      0 1

      دوست عزیز به آدم هایی که بی دلیل و فقط برای جلب توجه در اینترنت هیاهو می کنند و نظر می دهند، ترول اینترنتی می گویند. یک دسته از اختلالات روانی عصر جدید

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:09:24
    پاسخ
    125 10

    خیلی غم انگیزه...این سرطان لعنتی چیه که آدما رو از پا درمیاره..نابغه باشی ، ثروتمند باشی ، فقیر و بی چیز باشی..زورت بعضی وقتا نمیرسه ...تسلیت.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 18:13:21
      27 25

      دوست عزیز ناراحت نباش. ایشون هم به زودی از یادها خواهد رفت. ملت طوری پیام تسلیت می فرستند که انگار سالهاست ایشون رو می شناختند. جوزدگی، ادای روشنفکری و نهایتاً همون جهان سوم.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:15:35
    پاسخ
    95 13

    ضایعه بسیار بسیار اسف باریست ...... هیچ چیز این تلخی رو جبران نخواهد کرد. امروز جهان علم و دانش عزادار است ..........

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:18:16
    پاسخ
    113 12

    تسليت به خانواده ايشان و همه مردم ايران و جهان

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:20:24
    پاسخ
    56 16

    از ساق‌هایم شروع می‌شود از دلم عبور می‌کند و دهانم را به آتش می‌کشد چطور می‌تواند مرگ از تو تنها گودالی را پر کند. غلامرضا بروسان

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:25:03
    پاسخ
    74 12

    حيف حيف واقعا"صدهاحيف كه همچين افرادى زود از اين دنيا ميرند،خدا رحمتش كند

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:37:35
    پاسخ
    64 12

    افسوس از این ذهن زیبا...

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:39:58
    پاسخ
    73 13

    خدا رحمتش کنه.واقعا حیف حیف که افتخاری مثل او که علاوه بر ایران وزنه علمی جهانی بود تو این سن بره. از شمار دوچشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش حیف حیف حیف

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 15:03:03
      17 6

      واقعا بعضی روانیند.اخه به چی منفی میدی؟به تسلیت؟

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:44:33
    پاسخ
    83 11

    چهل سال فقط زندگی کرد، ولی مفید دستاوردهای یافته هایش برای کسانی که شاید از ریاضیات فقط جمع و تفریق بلد باشند، تا مدتها باقی می ماند، حتی آنها که با ریاضیات مانوس نیستند بدون آنکه بفهمند از دستاوردهایش استفاده می کنند خدا او را رحمت کند

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:46:04
    پاسخ
    60 28

    براي شادي روحش فاتحه اي قرائت كنيم.

  • مریم
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:46:21
    پاسخ
    51 10

    چه بگویم که کلمات و جملات نمیتواند عمق این ضایعه را وصف کند . خیلی از خبر درگذشت ایشان متاثر شدم. ایشان باعث افتخار و خودباوری زنان ایران بودند.

  • هاشم
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:49:18
    پاسخ
    58 11

    روحشون شاد. درگذشت این نابغه ی ایرانی آمریکایی اندوه ملت ما رو به همراه داره.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:51:14
    پاسخ
    114 14

    خوبان میروند و هر چی اراذل و اوباشه موندن

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 16:07:49
      50 7

      با 95 سال سن آخ نمیگن

    • بی نام
      یکشنبه 25 تیر 1396 - 15:28:59
      2 1

      تو که موندی از کدوم دسته ایی اقای توهین کننده محترم

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:52:39
    پاسخ
    50 9

    روحش شاد .واقعا از ته دل ناراحتم

  • نیا
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:52:44
    پاسخ
    131 14

    فکر نمیکردم از مرگ کسی که هیچ وقت ندیدمش.. هیچ وقت باهاش هم کلام نشدم.. و ... انقدر ناراحت بشم... تعریف مریم برای پدر . مادر همسر و فرزندش با تعریف من متفاوته.. من غرورم جریحه دار شد.. حسی شبیه به حسه.. محاصره خرمشهر.. زلزله رودبار.. زلزله بم.. مصیبت غرور ایرانیم رو فرا گرفته.. اشک میریزم نه برای مریم که از درد وحشتناک سرطان رها شد.. برای خودم برای ایران اشک میریزم..

  • امیر سپهر
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:54:43
    پاسخ
    58 9

    صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:55:04
    پاسخ
    28 10

    خدایا چرا؟

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:56:40
    پاسخ
    42 8

    گنج زری بود در این خاکدان.... خداوند روحش را قرین رحمت کند.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:56:43
    پاسخ
    30 8

    خیلی خیلی ناراحت شدم

  • سعید زارع
    شنبه 24 تیر 1396 - 12:57:58
    پاسخ
    30 7

    روز بسیار تلخی بود امروز

  • هادی
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:06:50
    پاسخ
    27 8

    روحش با پاکان و دوستان خدا محشور باد.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:07:56
    پاسخ
    39 7

    وای قلبم داره آتیش می گیره از این داغ، خیلی خیلی حیف شد..دارم خفه می شم از غصه...

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:07:57
    پاسخ
    12 98

    امیدوارم کار صهیونیست ها نباشه

    • محمد
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:43:20
      28 1

      نمکدون

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:08:18
    پاسخ
    35 6

    گريه كردم، خيلي ناراحت شدم خيلب

  • دبیر ریاضی
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:08:49
    پاسخ
    38 7

    حیف که دنیا از داشتن همچين نابغه ای محروم شد.دنیا هم جایی برایت نداشت روحت شاد

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:09:13
    پاسخ
    21 7

    چه زود. ایکاش معلوم میشد چرا در این سن دچار این بیماری مهلک شدن و چرا درمانشون ناموفق بود.

    • رر
      شنبه 24 تیر 1396 - 13:57:57
      68 5

      سرطان سینه در افراد زیر 40 سال عموما با جهش ژن های بی ار سی ای همراه است و چون این سرطان در این سنین نسبتا نادر است و چکاپ های روتینی که بعضا برای افراد مسن تر انجام میشه در این افراد انجام نمیشه معمولا در استیج های بالا تشخیص داده میشه.به علاوه این تایپ سرطان ها در افراد جوان تهاجمی تر هستش.معمولا سرطان سینه بیشتر به استخوان متاستاز میده و دیدم که عموم جوان ها با شکایت اولیه درد استخوانی میان که حاکی از استیج 4 بودن داره.ایشون هم چون سرشون خیلی شلوغ بوده و سنشون هم پایین بوده خیلی متحمل نشده اند و احتمالا در مراحل پیشرفته متوجه شده اند.در اخر هم بگم که نمیدونم سرطان ایشون چی بوده چون سرطان سینه انواع مختلفی مثل ای ال سی.ای دی سی.ای بی سی و... داره

  • اهل منطق
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:12:15
    پاسخ
    48 12

    بیشتر از ناراحتی از فقدان این بانوی گرامی از کسانیکه منفی داده اند دلگیرم این یعنی چی ؟

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:13:21
    پاسخ
    24 8

    حیف حیف وصدهزارحیف خدایاچه حکمتی درکارتوست....

  • sara
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:14:13
    پاسخ
    31 9

    صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را / تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

  • مریم
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:16:41
    پاسخ
    29 9

    روحش شاد و یادش تا ابد گرامی.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:18:06
    پاسخ
    25 8

    روحت شاد

  • آزاده
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:22:46
    پاسخ
    37 9

    لعنت به این سرطان 😭 از دست دادن این بانوی نابغه رو به همه بخصوص بانوان جهان تسلیت میگم

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:23:05
    پاسخ
    26 9

    همه متاسفانه در شوک از دست دادن ایشون به سر میبریم. خدا روحش رو قرین رحمت خودش بگرداند و به پدر و مادرش صبری جمیل عطا کند.

  • پاشا
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:25:24
    پاسخ
    31 8

    روان پاکش در آرامش باشه افتخار هممون بود و هست حیف شد حیف😢

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:26:57
    پاسخ
    20 8

    واي خدا چقدر ناراحت كننده.............

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:32:10
    پاسخ
    35 8

    تاسف برانگیزترین خبرمرگی بود ک در رسانه ها دیدم وای ک دنیای ریاضیات چه اعجوبه ایی از دست داد

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:34:52
    پاسخ
    28 8

    خوشا به سعادتش براي بعضي از انسانها مردم آرزوي مرگ مي كنند و براي بعضي از ادمها از درگذشتشان متاثر و ناراحت مي شوند.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:40:04
    پاسخ
    22 9

    خیلی ناراحت شدم.نمونه ای از توانمندی زنان ایرانی.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:45:13
    پاسخ
    42 9

    شما ها فقط تیتر بسازید. آیا تو این مملکت از امثال این نابغه ها استفاده تخصصی شد تو این مملکت بالائی ها مشغول هستند حاجی . نابغه زیاده متاسفانه ارکان وزارت خانه مربوطه ایران مشغول بازی سیاسی هستند و نابغه ها در لابه لای جامعه بدنبال دستیابی به کمترین امکانات زندگی با بدترین حالت درگیرند. اینها باید برند خارج هر وقت قدر لحظات اینهارا دانستید هی دانشمند دانشمند کنید شما عادت کردید خبر مرگ را هم به نفع خود مصادره کنید.

    • مریم
      شنبه 24 تیر 1396 - 20:34:15
      1 0

      کاملا با نظر شما موافقم

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:47:40
    پاسخ
    20 8

    روحش شاد .

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:48:12
    پاسخ
    19 8

    رحمت خدا بر او باد.😓😭

  • حسن
    شنبه 24 تیر 1396 - 13:56:00
    پاسخ
    8 12

    مشکوکه مشکوک حسادت همه جا هست حتی میان خوبان غنچه باشی کودکانت برکنند...

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:07:02
    پاسخ
    20 8

    واقعا خیلی ناراحتم حیف از این همه استعداد اما چه میشه کرد که باید تسلیم خواسته خدا شد

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:09:44
    پاسخ
    10 74

    نمی تونم باور کنم در کشوری که پیشرفته ترین دانش پزشکی در اون وجود داره برای یک سرطان سینه ساده که صد ها نفر به اون مبتلا و البته درمان میشن دانشمند عزیز ما درمان نشده تا جایی که زده به مغز استخوان ایشون. بی شک دسیسه و توطعه ای در کار هست. باید برای تحقیقات جنایی کالبد شکافی بشه اون خدابیامرز.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:36:54
      19 5

      انواعى از سرطان سينه كه ناشي جهش هاي خاص ژنى هستش بي آر سي اِى در سنين پايين بيمار رو مبتلا ميكنه، خانواده ي اين افراد بايد از ٢٥ سالگى تحت معاينات و چك آپ هاى سالانه قرار بگيرن احتمالن مرحوم از اين موضوع بي خبر بودن، حالا هى براى خودت قصه بساز.

    • بی نام
      شنبه 24 تیر 1396 - 14:39:29
      29 5

      توهم دسيسه تو را خدا دست برداريد از اين افكار بيمار گونه. دليلش را يكى از دوستان در چند پست بالاتر گفتن ديگه همه مى دونن سرطان اگه در مراحل پيشرفته تشخيص داده بشه احتمال درمانش خيلى خيلى پايينه.

    • رر
      شنبه 24 تیر 1396 - 15:01:13
      12 3

      حرفتون كاملا غلطه.سالانه حدود ٥٠هزارنفر در امريكا به خاطر سرطان سينه ميميرند.كشتن ايشون هم هيچ سودي براي كسي نداره

    • نوری
      دوشنبه 26 تیر 1396 - 08:10:03
      0 0

      سندروم دائی جان ناپلئولیسم.

  • اکبر
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:27:04
    پاسخ
    25 3

    خدایش رحمت کند. امیدوارم روزی رسد که نوابغی چون ایشان که در این سرزمین فراوانند به جایگاه در خور شأنشان دست یابند.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:45:29
    پاسخ
    20 10

    واقعا بعضيا رواني هستند آخه آدم عاقل از مرگ چنين آدم بزرگي خوشحال ميشه رواني هستي كه منفي ميدي

  • زندگی نامه مریم میرزاخانی
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:50:22
    پاسخ
    20 5

    مریم میرزاخانی متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد است. او در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است. زمینه تحقیقاتی او مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولوی، نظریه ارگودیک و هندسه هم‌تافته بود.

  • هم وطن
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:51:26
    پاسخ
    21 5

    ای کاش فرصت میافت تا مریم های دیگر از و درس می اموختن خدایش رحمت کند

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 14:51:31
    پاسخ
    40 3

    ﺣﻴﻒ ﻛﻪ اﻭﻧﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ و اﻳﺸﺎﻥ ﺭﻓﺘﻨﺪ

  • حسن
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:10:22
    پاسخ
    7 2

    تا امروز عکسشو ندیده بودم خیلی ها هم نمی شناختنش برا خودمون متاسف باشیم بهتره

  • محمد
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:10:43
    پاسخ
    8 8

    خدا او را با علما و صلحا و شهدا مشهور کند. راهش ادامه دار و یادش همیشه و همیشه گرامی باشد.

  • man
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:12:15
    پاسخ
    16 12

    روحش شاد بسیار دردناک و نارحت کننده است بنده خودم هیئت علمی دانشگاه و دکتری یکی از رشته های مهندسی هستم بسیار ناراحت کننده است که همه ما و مسئولان در هنگام فوت افراد نابغه به یادشان هستیم. چرا نباید بپرسیم که چرا دکتر میرزاخوانی ایران نموندن؟ چرا نباید در برنامه های مختلف رسانه های مختلف از این افراد دعوت شود و به جای این افراد که لایقشتشو دارن فقط به سینما و هنر پرداخته بشه؟؟ چرا نباید از حرف هایی و ایده هایی همچین افراد در جاهای مهم استفاده کرد؟؟؟ چرا نباید بیشتر بهشون احترام بزارید که سعی نکنند فقط از ایران برن؟؟؟؟ داداشم با دکتری دانشگاه امیرکبیر اون با پذیرش به صورت استعداد درخشان تا 10 روز دیگر داره میره آمریکا خودمم در حال آماده کردن برای رفتن به هلند...

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:18:02
    پاسخ
    5 5

    شوکه شدم.

  • مسعود
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:21:08
    پاسخ
    9 5

    از شمار دو چشم یک تن کم،وز شمار خرد هزاران بیش خدایش او را بیامرزد

  • احمد
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:35:20
    پاسخ
    10 8

    یکبار دگر شده گلی قربانی آمد خبر نابغه ی ایرانی این بار به دست سرطان پرپر شد از باغ ،گل ِمریم میرزا خانی احمد نعیمی اراک

    • بی نام
      یکشنبه 25 تیر 1396 - 09:29:57
      0 5

      آفرین

  • علي
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:44:56
    پاسخ
    14 5

    متأثر شدم. بسيار زياد. از معدود انسانهايي بود كه صداشو نشنيدم ولي دوستش داشتم. افتخار ما بود و امروز بي شك روز عزاي عمومي ماست. شايد خيلي ها براشون اين فاجعه اصلاً مهم نباشه ولي كشور با از دست دادن ايشون خسارت زيادي متحمل شد.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:48:30
    پاسخ
    8 4

    لازم است همه از ته دل برای خانوادهاش صبر و برای روح بزرگش از خداوند طلب آمرزیدن ورحمت واسعه الهی طلب کنیم........خدایا با بهترین ها محشورش گردان ..آمین

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:54:15
    پاسخ
    10 5

    خوش بحالش این فرصت را پیدا کرد که حداقل 20 سال به عشق تمام زندگیش یعنی ریاضیات بپردازد. مهم نیست کجا، در چه سنی و چگونه مرگ به سراغمان می آید، مهم این است که آن لحظه که مرگ به سراغ ما می آید، آنچنان با شور و اشتیاق مشغول پرداختن به رشد استعدادها و درنوردیدن مرزهایمان باشیم، که حضور مرگ در برابر شور و اشتیاقمان ناچیز و بی مقدار به نظر برسد. روحش جاودانه شاد باد.

  • سعید
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:55:28
    پاسخ
    11 4

    ایشان تبارک الله احسن الخلقین به معنی واقعی بودند خدا رحمتشان کند وراهشان راه خواهران دانش پزوه ایران باشد

  • صادق راستگو
    شنبه 24 تیر 1396 - 15:59:21
    پاسخ
    6 5

    با تشکر از سایت محترم خبر آنلاین که خبر رسانی دقیقد از از زندگی این مرحوم هم تصویری و هم متنی ارائه داده اید . به امید خدا هیچوت گرفتار نشوید و قلم توانای شما همچنان روان باد باشد روح ان مرحوم شاد باشد

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 16:38:08
    پاسخ
    8 4

    خدا رحمتش کنه

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 16:40:04
    پاسخ
    13 6

    بمن ثابت شد که سایت خبرانلاین دوست ترین تارنمای ایرانی هست که علاوه براینکه ازادانه مینویسد میهن دوستی زیادداردوخوشبختانه غرب زدگی کم .ازپوشش گسترده خبری درگذشت سوزناک دانشمند ایرانی شما دل هموطنان میهن دوست گرم شد....انشالاه بعدازاین خوش خبرباشد

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 17:34:12
    پاسخ
    7 4

    روح آزادش شاد.یادش ماندگار

  • امیر حسین
    شنبه 24 تیر 1396 - 18:05:33
    پاسخ
    6 3

    بسیار مصیبت باره . ولی خدمت همگان بگم که با ادامه دادن راهش با تلاش مضاعف میشه کاری کردوروحش راشاد کرد .

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 18:09:24
    پاسخ
    13 3

    هیچ مدالی بدون تلاش و کوشش بدست نمیاد اگر آی کیو بالا داشته باشی ولی تلاش نکنی ینی نعمت خدا را که به نو داده از بین بردی تو هر زمینه ای مهم اینه مفید باشی نه علم مضر خدا روحش را شاد کنه قدر لحظه ها رو بدونیم پایان کار همه اینه پس خوبی از خود بجا بگذاریم با تلاش و بخشش

  • سهیلا
    شنبه 24 تیر 1396 - 18:29:18
    پاسخ
    18 7

    امروز روز عزای ملی ماست، امروز ایران گنجینه بزرگی رو از دست داده.. روحش شاد و یادش گرامی.

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 19:14:57
    پاسخ
    17 9

    انا لله و انا الیه راجعون

    • بی نام
      یکشنبه 25 تیر 1396 - 15:30:00
      4 2

      حقيقتا منظور افرادي كه به اين جمله منفي دادن چيست؟؟

  • بی نام
    شنبه 24 تیر 1396 - 19:17:31
    پاسخ
    10 2

    بد نیست هرساله جایزه ای به نام ایشان به دانشمندان رشته ریاضی اهدا شود تا هم نام وی به یاد بماند و هم انگیزه ای برای جوانان ایران باشد

    • بی نام
      یکشنبه 25 تیر 1396 - 15:28:28
      3 1

      نظر بسيار پسنديده اي است.

  • ابوالفضل
    شنبه 24 تیر 1396 - 22:20:14
    پاسخ
    6 0

    به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه مرگ ایشان قلب همه اهل علم را شکست برای ایشان رحمت و غفران الهی را ارزومنم

  • حسن
    یکشنبه 25 تیر 1396 - 00:33:38
    پاسخ
    6 0

    ای کاش قدر نوابغمان را بیشتر بدانیم.

  • محمد
    یکشنبه 25 تیر 1396 - 10:31:07
    پاسخ
    5 3

    لطفا منتشر کنید نفری که گفته ای جوری تسلیت می گویند که انگار سالها ست او را می شناسند خدمت عرض کنم اگر در زندگی یک بار در یک جلسه جدی امتحان ریاضیات می نشستی حتما او را می شناختی کسانی که در این سایت تشریع دارند همه از اصحاب دانشگاه اند اگر این نظر سنجی ها در روستا انجام می گرفت حتما منفی ها بیشتر بودند و شما در اکثریت بودی

    • بی نام
      یکشنبه 25 تیر 1396 - 15:35:33
      10 1

      مشکل جو زدگیه که 4 روز دیگه خبری ازش نیست مثل مرگ پاشا زاده و حجازی که طرفداران خوانندگی و ورزشی ها دچار احساسات شدید شدند اما الان همه چی یادشون رفته اصلا اخرین باری که اسم اون شخص را به زبون اوردن هم یادشون نیست دنیا از این حوادث زیاد بخود دیده احساسات امثال شما مثل موج دریاست بلند و پرصداو هیجان انگیز اما بسیار کوتاه

    • نوری
      دوشنبه 26 تیر 1396 - 08:18:44
      0 8

      اگه هر روز بخواهی اسم رفتگان خدا بیامرز خودت دوستان اشنایان و دانشمندان و .... هی بگی کی میخوای زندگی کنی و اثر مثبت داشته باشی.

  • بی نام
    سه شنبه 27 تیر 1396 - 16:30:45
    پاسخ
    9 0

    باید برای رشته های رباضی و مهندسی هم در کشور ما مراسم ترحیم برگزار کنند چون دولت قبلی و فعلی این رشته ها رو نابود و دفن کردند

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x