عصر ایران نوشت: وزیر ارشاد احمدی‌نژاد گفت: دولت در سایه یک مفهوم جهانی است که در حکومت‎های به ظاهر مبتنی بر دموکراسی و رای مردم مطرح می‌شود. بنیاد باران در طول دولت احمدی‎نژاد این کار را انجام می‎داد.

بخش‎هايي از گفت و گو با سیدمحمد حسینی را در ادامه می خوانید؛

*ممکن است در پاره ای موارد اقدامات نامناسب و یا اظهار نظر افراد خاص به حساب کل جریان اصولگرایان نوشته شده باشد که در این خصوص بایستی سازوکاری در نظر گرفته شود و در جامعه روشنگری شود که مثلا موضع گیری فرد یا گروهی خاص درباره هنر و موسیقی موضع جریان اصولگرایی نیست. اما به هرحال معتقدم موثرتر از این مسئله جنگ روانی و تلاش همه جانبه و رسانه ای رقیب بوده است. که خود را فرشته و دلبر و اصولگرایان را هیولا جلوه داده است.

*دولت در سایه یک مفهوم جهانی است که در حکومت‎های(به ظاهر) مبتنی بر دموکراسی و رای مردم مطرح می شود . مثلا در امریکا وقتی جمهوری خواهان در قدرت اند حزب دموکرات نقش دولت در سایه را بازی می کند و برعکس، در ایران هم عملا این رویه وجود داشته هرچند اسم و عنوان دولت در سایه مطرح نمی شد.برای نمونه بنیاد باران که از سوی اصلاح طلبان شکل گرفت تا حدودی برای انجام این وظیفه بود. با فرصت ها، امکانات و رسانه هایی که این طیف سیاسی داشتند بعد از دولت نهم و دهم توانستند به موقعیتی برسند که شاید خودشان هم باور نمی کردند.

*در بعضی اجتماعات اصلاح طلبی یکی از شعارها موضوع رفع حصر بوده و خواهد بود ولی بررسی های میدانی و نظر سنجی ها، مشکلات، مطالبات و اولویت های مردم را چیزهایی دیگر نشان می دهد. امروزه معضلاتی چون بیکاری، رکود و ناهنجاری های اجتماعی در داخل کشور و تحریم ها بیش از هرچیز دغدغه مردم است . البته سیاسیون همیشه نگرانی ها و گرفتاری های مردم برایشان اهمیت ندارد. 

*بر این باورم که شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر با لحاظ جمیع جهات از جمله مصالح کشور و منافع ملی و نیز مصلحت اقایان در حصر این مصوبه را در سال 89 گذرانده است. حال که عده ای این سوژه را بهانه ای برای بهره برداری سیاسی، جناحی و انتخاباتی قرار داده انده به انها می گوییم دست از فرافکنی بردارید و از رئیس جمهور که رئیس شورای امنیت ملی است بخواهید در این باره تصمیم بگیرد و یا به دستگاه قضایی موضوع را برای رسیدگی ارجاع دهد و روال قانونی را طی کند. در اینکه نتیجه محاکمه چه می شود بنده فرضیه خاصی در نظر ندارم ولی حدسم این است که اگر محکمه برپا شود نتیجه به کام درخواست کنندگان و مطالبه گران تلخ خواهد شد.

*به دور از تمایلات و گرایش های سیاسی و تعصبات باندی و جناحی همه باید نسبت به قانون خاضع باشیم و البته لازم است مسئولان قضایی افکار عمومی را از دلایل تصمیمات و اقدامات خود بویژه در مورادی که حساسیت برانگیز است، آگاه سازند تا شائبه سیاسی کاری به اذهان خطور نکند. توده مردم علیرغم حب و بغض هایی که ممکن است نسبت به افراد و جریانات سیاسی داشته باشند از اقتدار دستگاه قضایی و اجرای عدالت بدون ملاحظه و اغماض حمایت می کنند. بر همین مبنا انتظار دارند به اختلاس ها و سواستفاده های برخی مدیران و یا نزدیکان آنها در دولت فعلی هم با قاطعیت رسیدگی شود تا کسی به خود جرات ندهد که به بیت المال دست درازی کند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =