سخن‌گوی قوه قضاییه اعلام کرد دادگاه‌ها، موظفند هنگام رسیدگی به دعاوی مربوط به خودرو، سند مالکیت رسمی که توسط دفاتر ثبت اسناد رسمی، انتقال یافته را قبول کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرای بلاتکلیفی مردم درباره مرجع نقل و انتقال سند مالکیت خودرو، به بالاترین مراجع قانونی و قضایی کشور رسیده است. هنوز اختلاف بین کانون سردفتران و پلیس راهور ناجا حل نشده و هر دو می گویند مرجع رسمی انتقال سند خودرو، آنها هستند.

در نشست امروز غلامحسین محسنی اژه ای، سخن‌گوی دستگاه قضایی، خبرنگاری پرسید: تکلیف مردم در ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی یا پلیس راهور چه زمانی حل می شود؟ رئیس مجلس آقای لاریجانی هم گفت که مردم نباید به دفاتر بروند.

سخن‌گوی دستگاه قضا در پاسخ به این سئوال گفت: آقای لاریجانی تکذیب کرد نه نامه داده و نه چیزی گفته. آیت‌الله آملی‌لاریجانی بخشنامه کرده اند که محاکم اسنادی را به عنوان سند رسمی در خصوص خودرو قبول نمی کنند که در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد. اگر در دفاتر ثبت نشده باشد، در محاکم سند رسمی حساب نمی شود. نگفتند مردم ملزم به حضور در دفاتر هستند. می خواهند بروند می خواهند نروند. اگر مراجعه نکردند به اسناد و ثبت نکردند، مالکیت آنها در دادگاه ها به عنوان سند رسمی شناخته نمی شود.
او گفت: من می گویم سندی که جای دیگری به جز دفترخانه منتقل شده باشد، شبیه بیع نامه های عادی است. یعنی مانند وقتی است که بیع نامه عادی می نویسید. این سند در حد بیع نامه است ولی اگر در محضر ثبت کردید می شود سند رسمی و خیلی تفاوت حقوقی دارد. صراحت قانون است اگر خودرو در دفاتر اسناد ثبت نشود، در دادگاه ها، سند رسمی محسوب نمی شود.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =