رئیس کارگروه پیشگیری از مفاسد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به ضرورت مهار زمین‌خواری با شفاف‌سازی اطلاعات حوزه املاک تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا مقدم در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل با محوریت طرح سیماک تصریح کرد: زمین‌خواری به مثابه از بین بردن میراث‌های چندین ساله است و نباید اجازه داد به حقوق مردم تعدی شود.

وی افزود: از جمله برکات طرح سیماک یا سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور پیشگیری از زمین‌خواری است چرا که به واسطه این سامانه اطلاعات ثبت و استعلام املاک شفاف‌سازی می‌شود.

رئیس کارگروه پیشگیری از مفاسد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور تأکید کرد: با توجه به اینکه سیماک سامانه یکپارچه‌ای با مشارکت دستگاه‌ها فراهم می‌سازد، به سادگی می توان با مصادیق فساد که ماهیتی فرابخشی دارد مبارزه کرد.

مقدم با اشاره به تصویب آیین‌نامه پیشگیری و مقابله نظام‌مند با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه افزود: علاوه بر این سامانه رصد و نظارت که ۴۱ دستگاه اجرایی زیر مجموعه آن هستند، زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی را تسهیل کرده است.

وی تأکید کرد: در ادامه این سیاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، سامانه سیماک نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار است و به عنوان ابراز نظارتی و مدیریتی مورد استفاده خواهد بود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =