دوقلوهای به‌هم‌ چسبیده نیک‌شهری به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته در ایرانشهر فوت کردند

ایرنا نوشت: رئیس بیمارستان ایران ایرانشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: دوقلوهای نیکشهری که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته در ایرانشهر صبح سه شنبه فوت شدند.

فرهاد دادگر گفت: این دوقلوها حاصل دومین زایمان طبیعی مادر نیکشهری در تاریخ 23 تیر امسال در بیمارستان 22 بهمن نیکشهر بودند.
وی ادامه داد: مادر به همراه نوزادها برای ادامه درمان و ویزیت متخصص کودکان و نوزادان به بیمارستان ایران ایرانشهر منتقل شده بود.

وی ادامه داد: این دوقلوها دقایقی قبل به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته فوت شدند.

رئیس بیمارستان ایران ایرانشهر گفت: یکی از قل ها دچار ترشحات صفراوی شده بود و باید برای ویزیت فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص جراحی کودکان به مرکز مجهزتر اعزام می شد.

دادگر گفت: با وجود پیگیری های لازم برای اعزام نوزادان متأسفانه به دلیل پذیرش نکردن مراکز بالاتر، این 2 نوزاد جان خود را از دست دادند.

رئیس بیمارستان 22بهمن نیکشهر گفت: این دوقلوها از لحاظ جسمانی هیچ گونه مشکلی ندارند و تنها مشکل آنان بهم چسپیدگی از ناحیه شکم و سینه است.

دکتر قوام الدین اشرفی زاده گفت: با توجه به اینکه این نوزادان سالم هستند و تمام اعضای آنها به طور جداگانه کامل است با جراحی پیچیده مشکل به هم چسبیدگی آنان برطرف می شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بیمارستان های مجهز کشور از جمله بیمارستان زاهدان، تهران، مشهد، شیراز و کرمان تا کنون این نوزادهای بهم چسپیده را پذیرش نکردند.

وی در پایان گفت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با این بیمارستان ها مکاتبه انجام داده که تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =