۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

حادثه تلخ پارس‌آباد و مرگ آتنا احساسات همه ایرانیان را جریحه‌دار کرد، خیلی‌ها تاب و تحمل شنیدن این حادثه را ندارند. اما این اتفاق شوم می‌تواند برای همگی ما اتفاق بیفتد! تصور این حادثه وحشتناک نفس‌مان را بند می‌آورد و مستاصل می‌شویم.

علی رجبی‌پور: از این دست اتفاقات در کشورمان هر چند فراوان نیست اما کم و بیش روی می‌دهد و تعداد آن به مرور در حال افزایش است. هر چند باور حوادث تلخی مثل آتنا یا ستایش قریشی برای باور عمومی جامعه سخت و طاقت فرساست اما قبح آن نباید شکسته شود!

حادثه تلخی که چندی پیش روی داد و بازتاب چندانی نداشت، موضوع تجاوز چند باره به خانم متاهلی است که برای رفتن به منزل سوار بر خودروی مسافربر شخصی می‌شود اما مورد تجاور راننده قرار گرفته و وقتی از چنگال راننده بی رحم نجات می‌یابد، برای کمک سوار بر خودروی دیگری می‌شود و سرنشینان خودرو به جای کمک به این زن ستمدیده! به او تجاوز می‌کنند!؟ این اتفاق با روح و خلقیات ما ایرانیان سازگاری ندارد. ما ایرانی‌ها به روحیاتی چون جوانمردی، مرام و معرفت می بالیم! این اتفاق شوم را هیچ‌گونه نمی توان توجیه کرد.

هر چند تعداد این متجاوزان بالفطره هنوز زیاد نیست اما نگاهی به خیابانها و حتی خودمان بیندازیم، این همه شهوت و نگاه جنسی از کجا ناشی می‌شود؟

در مرگ آتنا، با مردی 42 ساله، کاسب، متاهل و دارای فرزند مواجه هستیم! چرایی و چگونگی این حادثه شوم و تلخ را به کارشناسان امر می‌سپاریم اما باید بگویم، در این گونه حوادث همگی ما مقصریم.

لطفا بی تفاوت از کنار حوادث چند وقت اخیر نگذریم، بیشتر تامل کنیم و بیندیشیم. این هیولای شوم در فکر و ذهن همه هست، این اتفاقات زشت و پلید در کمین همه دختران و زنان سرزمین‌مان هست، باید فکری کرد! بیایید تغییر را از خودمان آغاز کنیم،به جای متهم کردن دستگاه‌های فرهنگی و دولتی و شرایط اقتصادی، خودمان را محکوم کنیم و تغییر را از خودمان آغاز کنیم. این ذهن مغشوش و پر از هیجان سکس و لذت جنسی را قدری آرام کنیم. هر چند معتقدم شرایط فرهنگی و اقتصادی و تربیتی در این بروز شرایط بسیار اثرگذار است. اما برای امنیت زنان و دختران ایرانی باید دست بکار شویم، فردا دیر است.

ابراز تاسف و خشمگین شدن درباره حوادث اخیر امری بدیهی است اما گذرا. به جای آن خودمان را اصلاح کنیم و باورهای غلطی که در ذهنمان درباره سکس و خشونت شکل گرفته را اصلاح کنیم.

آمار کلمات سرچ شده در گوگل توسط ایرانیان و ثبت رکورد سرچ کلید واژه‌های چون سکس و پورن و .... خود گویای همه چیز است و نیازی به توجیه ندارد! این رکورد را مریخی ها ثبت نکرده اند!

چرا برای انتشار عکس و فیلم خصوصی و حتی جنسی دیگران این همه اشتیاق داریم و قبل از انتشار آن تامل نمی کنیم و خودمان را جای فرد قربانی نمی گذاریم.

حاصل این اقدامات قربانی شدن آتنا و ستایش و زنان و دختران ایرانی است . همگی ما متهم ردیف اول حوادث تلخ امروز هستیم.
متاسفانه، جامعه ما این روزها شاهد یک ظهور یک داعش جنسی است که تمامیت خواهانه تمام باورها، اعتقادت، اصول و خط قرمزها را در هم می‌شکند و ما فقط نظاره گر هستیم و بس!

داعش جنسی در حال پیشروی است، لطفا از خواب بیدار شوید، این دشمن سفاک، خاک ریز به خاک ریز جلو آمده و پشت در خانه‌مان سنگر بسته است! دیر یا زود قربانی بعدی من و شما یا خانواده مان خواهد بود، به هوش باشید و مسلح شوید.

داعش جنسی، دختران ایرانی و مادران فردا را به اسارت می‌گیرد و ما غافلیم! کدام یک از مردان ایرانی تاب تحمل تجاوز و خشونت جنسی علیه دختر، همسر،خواهر ومادر خود را دارد!؟ بیاید کمر همت ببندیم و به جنگ هیولای شهوت و تجاوز برویم! و داعش جنسی را سرکوب کنیم.

هر کدام از مردان ایرانی می‌توانند سرباز داعش جنسی باشند! قاتل آتنا و ستایش حتی آن دو جوانی که به زن بی پناه مجددا تجاوز کردند، باورشان نمی شد روزی در این جایگاه باشند!؟ اما امروز قربانی تفکرات غلط خود هستند و نام شان را ننگ می برند.

داعش جنسی در فضای مجازی در حال عضو گیری است و ما ناخواسته از سر تفریح و لذت و با کلیک ها و انتشار مطالب و محتواهای جنسی، در حال گسترش آن هستیم. عوامل اجتماعی بروز عملیات انتحاری داعش جنسی را فراهم نکنیم.
آ
گاه باشیم، بادی که امروز می‌کاریم، محصولش طوفان سهمگینی است که همه ما را با خود خواهد برد!؟

گسترش فضای مجازی و استفاده بیشتر از آن، هر چند اقدامی مناسب است اما جوانان و افراد بیکاری که از این موهبت اطلاع ندارند، سوء استفاده کرده و تبدیل به مجرمان جنسی بالفطره می‌شوند. به نظر می‌رسد، موضوع لذت و تجاوز جنسی در حال دگردیسی و تبدیل خشونت جنسی است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ر GB ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    136 4
    کی گفته تعداد این تجاوزها زیاد نیست؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      78 4
      من فقط میتونم بگم که این وضعیت بدتر میشه.یک نمونه جامعه آماری بازی کلش هست.در چت روم این بازی نوجوانان به طور افسار گسیخته حرفهای رکیک جنسی میزنند و به دنبال این مسايل هستند.من واقعا از آینده این وضعیت میترسم.
    • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      67 7
      چرا بی طرفانه عده ای متخصص در این مورد بررسی نمیکنند؟؟؟ چرا به نتایج تحقیقات انجام شده در کشورهای پیشرفته توجه نمیشود؟؟ چرا برای اموزش در مدارس تندروهای کشور اییییینهمه مقاومت میکنند؟؟ چرا خروجی اینهمه بگیر و ببند در دانشگاهها و گشت و ارشاد و غیره منجر به بدتر شدن اوضاع شده؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      44 53
      مسئله اینجاست همه میگن تو ایران مسائل جنسی محدوده اما با کمی تحقیق متوجه میشیم که بیشتر افراد تو زندگیشون یه بار رابطه جنسی رو تجربه کردن...آدم نمیدونه حرف کی رو باور کنه... ملت ایران فقط بلدن غر بزنن و از وضعیت بنالن... زمان شاه به خاطر فراوانی آزادی جنسی قیام کردن حالا دنبال همون آزادی هستن
    • بی نام GB ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      10 3
      داعش جنسی کل دنیا را در بر گرفته از جمله ایران. اکثریت سایت های وقیح که ایرانی ها سرچ میکنند و تماشا میکنند خارجی هست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    بگم ماهواره بعضی ها میگن آزادی و ... ولی به نظرم بخش عمده ای تقصیر ماهواره است
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    87 1
    کاملا به جا وسنجیده..واقعا فردا دیر است.
  • عالی محمودی اهواز GB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    تنها راهش توجه به توصیه مرحوم طالقانی است...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    109 5
    اين محصول كاشت مسئولين و دولتردانه كه باد كاشتن و جامعه بايد طوفانش رو درو كنه.
  • اکبری A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    7 98
    خیلی غلو آمیز بود
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    این فضای کثیف جنسی که در اینترنت و ماهواره وجود داره و ایرانی ها چه زیاد چه کم بهش گرویده شدن،ساخته و زاییده همون کشورهایی هست که میگین اونجا مشکل حجاب و تجاوز و دوستی و رابطه حل شده ست و فقط ما مشکل داریم،خیلی جالبه واقعاً
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    97 5
    مسلح به چه سلاحی شویم؟؟ اشنایی کوکان و نوجوانان با مسایل جنسی در حد ضرورت لازم است ...
  • شهروند IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    وقتی پسر 35 ساله 40 ساله که از سن 16 17 سالگی به سن بلوغ رسیده و تا به حال مجرده این خلا رو چه جوری پر میکنه؟؟؟ تا به حال فکر کردین رفتار جامعه با دختری که روابط آزاد داره با پسری که روابط آزاد داره چقدر متفاوته؟؟؟ وقتی چیزی رو به شدت ممنوع میکنیم حتی حرف زدن آموزش و هشدار درباره ی مدیریت صحیح ش رو این وضعیت به وجود میاد
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    66 2
    چی شد به این جا رسیدیم
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    90 13
    نوسینده ما مردمو رو چی فرض کرده؟ هیچ بشری جانی به دنیا نمیاد قتی امیال جنسی رو سرکوب میکنند و هیچ مامنی برای رفع این نیاز انسانی نیست این مسائل زیاد میشه وقتی یه ازدواج ساده ۲۰۰ میلیون خرج داره اونم تو مملکت اسلامی خوب جوونی که امیال انسانیش فقط سرکوب شده به کجا کشیده خواهد شد؟ همه که نمیتون مسافرت خارجی برن شما چشماتون رو باز کنید آقای نویسنده
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    نیازی به سرچ در گوگل نیست ، خیابانها مستهجن شده ... من نمیخواهم توضیح بدهم که همه داریم میبینیم وضعیت پوشش در جامعه ای که 20 میلیون جوان ازدواج نکرده و در سن ازدواج داریم چه وضعی است . دوست عزیز مرد نیستید این نظر را تایید کنید ولی بخواهید و نخواهید شما آزادی طلبان مقصر اول هستید که بهانه های سیاسی برهنگی را در جامعه ترویج میکنید ... لعنت بر کسی که آزادی مردم را بگیرد ولی برهنگی عزیزان دل آزادی نیست ...
  • یه بنده خدا A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    59 7
    یکی از بهترین مقالاتی بود که تا به حال تو یکی از خبرگزاری های داخلی خودندم مرحبا به نویسنده و نکته دقیقی که شجاعانه بیان کرد به نظر من این داعش جنسی عوامل مختلفی داره، هم عوامل داخلی و هم خارجی عوامل داخلیش میتونه شامل ارتجاع ها و محدودیت های بی موردی باشه که خود اسلام و علما هم اونا رد کردن عوامل بیرونیش هم که مشخصه به نظر من نمیشه با راه حل های عجله ای مثل طرح های حجاب و غیره این مسئله رو حل کرد بلکه باعث تشدید این مسئله هم میشه به نظر من بهترین راه حل اشاعه فرهنگ نوع دوستی و دگرجنس دوستی از زمان کودکی همچنین فکر کنم خیلی ایده خوبی باشه رسانه ها بر روی تبعاتی که این داعش جنسی می تونه روی قربانی ها داشته باشه تأکید داشته باشن، مثلا از طریق ساخت مستند و فیلم و سریال های مربوط
  • GB ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    47 0
    خدا به داد ما برسه
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    54 7
    برادرانی که مخالف ماهواره. و کلا نفس کشیدن هستند آمار تجاوز و قتل ‌‌ اعتیاد را از پنحا ه سل قبل تا حالا دنبال کنند تا صدایشان در نیاید اینها نتیجه فشار بی مورد بر جامعه است .
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    17 1
    وحشت آور است
  • مهدی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    64 0
    من کل پس اندازم با این که سرکار میرم 20 میلیونه تازه خونه پدر مادرمم خرجی هم انچنان ندارم بکوبم کار میکنم ولی درامد نیست تا یه زندگی رو راه بندازم 30 سالم شده هنوز در حال سرکوب امیال انسانیم هستم شما بگید چاره چیه دوستان
  • بی نام NZ ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    16 0
    شما توییت هایی که میشه رو بخونید متوجه میشید که چقدر از نظر فرهنگی پیشرفت کردیم. رکیک ترین حرفها رد و بدل میشه که حتی توی فرهنگ خیلی کشورهای غربی هم این جور حرف زدن پذیرفته شده نیست. همه هم دختر و پسر کم سن. سقوط آزاد خیلی وقته شروع شده
  • قاسم IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    6 31
    این دخترخانم یه عکس باحجاب هم داشته،چرا عکس باحجابش را منتشر نمی کنید؟
    • بی نام RO ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      9 0
      اقای دانشمند این بچه فقط 7سال داشتهفهمیدنش اینقدر سخته؟
  • هاشم IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    11 20
    این ها حاصل فرهنگ غربی است. با فیلترینگ درست می شد که دولت سکوت کرد.
    • حسبن A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      11 0
      شما ها هیچ وقت نمی خواهید که درک کنید مشکل از کجاست . . . . مشکل این داعش جنسی ازدواج هم نیست خیلی حرفا رو نمیشه. . . . گفت اینجا فقط مملکت شعارو ماله کشی است هیچ چیز درست نخواهد شد یه نگاه به گذشته داشته باشید متوجه می شید
    • بی نام RO ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      4 0
      ساده سازی همه امور به همین شکل باعث بدبختی ما شده است
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    13 0
    جالبه اگر اینا اثار ماهواره است پس چرا غرب این وضعیت فجیع فرهنگی و اقتصادی و بیکاری و..رو نداره؟ عجب حرفایی میزنن دوستان بیکاری رو هم ماهواره اورده؟ اینکه جوانان نمیتونن ازدواج کنن هم ماهواره اورده؟ مسکنی که دیگه دست نسل ما بهش نمیرسه رو هم ماهواره اورده؟ دلار 4000 تومنی رو هم ماهواره از 7 تومن رسوند به 4000؟ دست بردارید کدوک کشور دنیا جوانان این همه مشکل دارند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    7 6
    ان صلاة تنهي عن الفحشاء و المنكر..جهت درمان اجتماع از فحشا و منكر قرآن نماز رو به ما تجويز ميكنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    2 0
    خب باعثش کیه
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 0
    بیست ملیون جوان اماده ازدواج اماناتوان فهمیدن نتایجش سخت نیست انهایی که باید ومیتوانند کاری بکنند دنبال مقصرین این وضعیت میگردند بیاییم حال که نمی توانیم کاری کنیم برای حفظ جوانانمان به خدا پناه ببریم وانها را هم به خودش واکذار کنیم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    4 0
    اصلااینایی که تجاوز میکنن و جنایت میکنن اکثرشون نمیتونن با اینترنت کار کنن...