معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره شایعه مدیرعاملی مهدی محمدنبی در پرسپولیس، گفت: این موضوع به تصمیم وزیر ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران گفت: محمدنبی از چهره‌های فوتبالی خوب است اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم طاهری سرپرست پرسپولیس است و البته قرار بود وزیر ورزش هفته پیش در جهت تعیین هیات مدیره پرسپولیس، اعضا را معرفی کند اما متاسفانه نیروهای توانمند بیکار نیستند. با هر کسی که صحبت می‌کنی یا مسئولیت دارد یا بازنشسته است یا اشکالی است که سازمان بازرسی می‌گیرد مبنی بر این که فلان عضو در هیات مدیره باشگاه دیگری است و دو شغله محسوب می‌شود.

او افزود: وزیر بارها برای انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس به قطعیت رسید اما مشکلاتی پیش آمد که معرفی اعضا به تاخیر افتاد.
داورزنی درباره وضعیت فدراسیون شطرنج و بحثی که فیده مطرح کرده مبنی بر این که اگر تا فردا (پنج‌شنبه) باقی‌مانده بدهی فدراسیون شطرنج پرداخت نشود، امکان تعلیق این فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد، اظهار کرد:‌ تا امروز ۴۵۰ هزار دلار، با کمک وزارت ورزش و جوانان و اسپانسرها پرداخت شده و در حال حاضر فیده معتقد است که این فدراسیون ۱۸۰ هزار دلار بدهکار است. اگر فیده مطرح می‌کند که در صورت عدم پرداخت مابقی بدهی، فدراسیون شطرنج را تعلیق می‌کند این چه نوع مدل برنامه‌ریزی است که فدراسیون جهانی عنوان می‌کند؟ فدراسیون‌ها باید برنامه خود را مطابق منابع مالی که در اختیار آنها داده می‌شود اجرا کنند. این بودجه متعلق به ۵۰ فدراسیون است و تنها مربوط به یک فدراسیون نیست. قرار نیست که بودجه سایر فدراسیون‌ها را نیز به فدراسیون‌های بدهکار از جمله شطرنج، تیراندازی و ... پرداخت کنیم. ما نسبت به تمام فدراسیون‌ها تعهد داریم و این مساله سبب بلاتکلیفی فدراسیون‌های دیگر می‌شود.

وی اضافه کرد: فدراسیون شطرنج سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه آن است اما نزدیک به ۳ میلیارد در سال هزینه می‌کند. دوستان باید بدانند برنامه‌هایی که در تقویم ورزشی به تصویب می‌رسانند باید منابع مالی نیز بر اساس همان برنامه‌ها باشد نه بیشتر از آن. دوستان مطرح کردند که وزارت ورزش و جوانان باید این مبلغ را پرداخت کند. ما نمی‌توانیم در برابر تعهداتی که فدراسیون‌ها ایجاد می‌کنند پاسخگو باشیم زیرا تنها در این زمینه بحث شطرنج مطرح نیست. ما باید نسبت به تمام فدراسیون‌ها متعهد باشیم.

معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از فدراسیون‌ها پول‌هایی را بابت آژانس هواپیمایی، مربیان، ورزشکاران و سایر مسائل بدهکار هستند و ارقام و رقم‌های زیادی را بالا می‌آورند و انتظار دارند کسانی که در آینده در راس فدراسیون قرار می‌گیرند این ارقام را پرداخت کنند. واقعا چه کسی می‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کند. دولت ردیف بودجه خاصی را برای چنین بدهی‌هایی مصوب نکرده است؛ بنابراین فدراسیون‌ها باید حجم برنامه‌ها و منابع مالی خود را طوری تنظیم کنند که در آینده با مشکل مواجه نشوند. فدراسیون‌ها باید شان مملکت را در برابر فدراسیون‌های بین‌المللی رعایت کنند تا هیچ فدراسیونی بابت بدهی زیر سوال نرود. ما نباید اعتبار کشور را در محافل بین‌المللی به خاطر بدهی زیر سوال ببریم.

داورزنی درباره فدراسیون موفق در سال جاری و این که چه بودجه‌ای برای آنها پیش‌بینی خواهد شد، گفت: ستاد بازی‌های آسیایی به زودی تشکیل خواهد شد و ما از فدراسیون‌های مدال‌آور به ویژه کبدی که جزو رشته‌های تیمی است و شانس مدال‌آوری آن زیاد است، حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بدون شک برای بازی‌های جاکارتای اندونزی برنامه خاصی دارد تا از فدراسیون‌های مدال‌آور حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی همچنین درباره زمان تشکیل جلسه ستاد بازی‌های داخل سالن، گفت: هفته آینده به احتمال زیاد اولین جلسه ستاد بازی‌های داخل سالن تشکیل خواهد شد.

معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر استفاده از روسای فدراسیون‌هایی که بالای ۷۰ سال دارند در انتخابات آینده، اظهار کرد: تا پایان سال ما ۱۴ فدراسیون دیگر داریم که مجمع انتخاباتی آنها برگزار خواهد شد. بدون شک قانون بالای ۷۰ سال در تمام فدراسیون‌های باقیمانده رعایت خواهد شد و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    5 1
    طاهري بايد بمونه، اگه ايراد قانوني داره قانون بايد اصلاح بشه
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    4 0
    قحط الرجال که میگن همینه ها،همه شغل دارن مسئولیت دارن دوباره میرن سراغشون،ورزش اگه قرار بود با اینها درست بشه تا الان میشد،چرا کار رو به کاردان نمیسپرید و از قدرت و میز ریاست دل نمیکنید؟خود شما آقای داور زنی یه سر به فدراسیون والیبال بزن تا نرفتیم دسته پایین تر لیگ جهانی
  • بی نام NL ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    4 6
    حیف مرد نجیب و افتاده و مهربانی نیست مثل نبی که به جای اینکه به سر شغل سابقش در فدراسیون برگردد که کئروش او را قبول دارد , برود مدیر تیم بی اخلاقهای بی ستاره و عقده ای بشود ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    3 0
    قحط الرجال است یعنی ؟؟ آقای داورزنی به سوابق اجرایی فقط توجه نکنین . به یک مدیر کاربلد فکر کنید.