رخشان بنی‌اعتماد کارگردان نامی کشورمان از ملاقات با ملی‌پوشان ناشنوا نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رخشان بنی اعتماد در یادداشتی از حضور در همایشی در ارتباط با معلولیت یادمان آورده ملی پوشان معلول که بی سر و صدا می روند و برای مان افتخار می آفرینند چقدر دوست داشتنی هستند و چه کار مهمی انجام می دهند. در این نوشته می خوانید:

روز پيش بنا به دعوت " پريسا افتخار " دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی و پژوهش گر حوزه مطالعات معلولیت و رسانه ، به " انجمن باور" دعوت شدم . حقيقت اين كه پيگيري مصرانه " پريسا " در محظورم قرار داد . چون دليل دعوت ، بحثي در باره سينما و معلوليت بود و من كه در اين زمينه نه كار كرده ام و نه تخصصي دارم ،  .

ولي دربرابر اصرار " پريسا " بي آن كه دليل قانع كننده اي براي شركت در اين بحث پيدا كنم به ناچار تسليم شدم . رفتم و ساعتي در جمع انجمن باور با دکتر محمد کمالی عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی، آقای سهیل معینی فعال حقوق افراد دارای معلولیت و مدیرعامل انجمن و مهناز یاوری ، فعال حقوق افراد دارای معلولیت گذراندم .

ساعتي پر بار كه بيشتر مطمئن شدم كه چقدر در باره اين بخش توانمند جامعه كم مي دانم و كم مي دانيم . از غفلت هاي ناخواسته و نا آگاهانه ام خجل شدم كه با الگو هاي كليشه اي و منجمد شده در ذهن  ، جهان را از دريچه قاب از پيش ساخته شده مي بينيم . خوشحالم كه " پريساافتخار " با نوشتن كتاب "سينما و معلوليت" مي تواند ديدگاه هاي نوين جهاني نسبت به اين موضوع را در عرصه رسانه به ما بياموزد . 

پيرو همين ديدار وقتي امروز ، خبر اعزام تيم دو ميداني ناشنوايان كشورمان  به المپيك را شنيدم  آرزو كردم اين خبر ، هم طراز با اخبار ديگر ورزشكاران  ميهن مان منعكس شود . براي موفقيت عزيزان ناشنوايمان دعا مي كنيم ، هر چند كه همين حضور موفقيت بزرگي است .  

رخشان بنی اعتماد

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =