ایستگاه فضایی بین‌المللی گران‌ترین ساخته بشر است که افراد کمی فرصت تجربه حضور در آن را را پیدا می‌کنند. سرویس نقشه گوگل حالا علاوه بر زمین امان گشت و گذار در این ایستگاه را برایتان فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین،ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.به گروهی از فضانوردان که به ایستگاه فضایی سفر و برای مدت و اهداف مشخصی در آن اقامت می‌کنند، «اردو» (Expedition) گفته می‌شود. هر اردو شامل سه فضانورد است و معمولاً حدود ۶ ماه اقامت‌شان ادامه دارد.

خیلی از علاقه‌مندان به فضا اما دوست دارند که تجربه حضور در این ایستگاه را داشته باشند. با عکس‌هایی که توماس پسکت از داخل ایستگاه فضایی گرفته و در اختیار گوگل قرار داده حالا میتوانید در  داخل ۱۵ ماژول استگاه فضایی حرکت کنید و جزئیات آن از ابزار آلات گرفته تا تجهیزات ایستگاه  بببیند. گوگل تصاویر گرفته شده توسط این فضانورد انگلیسی را توسط نرم‌افزارهای خود به صورت پانوراما درآورده است که تجربه خوبی را نصیب‌تان می‌کند. 

برای این آغاز این گشت و گذار {اینجا} را کلیک کنید. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =