جریمه 50 هزار تومانی «تخلف جناغی» در بزرگراه های تهران

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح آزمایشی ثبت مکانیزه «تخلف جناغی» در رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها گفت: وقوع و ثبت این تخلف منجر به اعمال قانون با 50 هزار تومان جریمه می شود.

جناغی‌های (خروجی) بزرگراهی به قسمت هایی از بزرگراه ها اطلاق می شوند که رمپ های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه های متقاطع هدایت می کند.

براساس این گزارش تعرض به این محدوده که معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد برای نمایش آن استفاده می شود، ممنوع است.

سردار محمدرضا مهماندار گفت: با نصب این دوربین‌ها معدود رانندگانی که در خروجی‌ بزرگراه‌ها به حقوق سایر رانندگان تجاوز و خارج از مسیر قانونی به رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها ورود می‌کنند، 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته وی، دوربین‌های ثبت تخلف به صورت آزمایشی در خروجی‌ برخی از بزرگراه‌های پایتخت نصب شده که با اطمینان از عملکرد آن‌ها در سطح تمامی بزرگراه‌های پایتخت نصب خواهد شد.

سردار مهماندار ادامه داد: دوربین‌های نصب شده در خروجی‌ بزرگراه‌ها این قابلیت را دارند که تخلف ورود خودروها به رمپ‌های خروجی‌ بزرگراهی شامل رعایت نکردن مقررات خط کشی، ورود خارج از خطوط مشخص به این معابر و عبور از خط ممتد را ثبت می‌کنند.

 مازیارحسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز دراین خصوص گفته بود که از 28 تیرماه 95 با نصب دوربین های ویژه در بزرگراه های تهران، تخلف جناغی خودروها ثبت و متخلفان اعمال قانون می شوند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    همش 50 تومن خدايي 500 تومن حقشونه
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    آقا خدا پدرتونه بیامرزه اگه این کار رو بکنید. یعنی من هر روز دعاتون می کنم. یه کار دیگه هم بکنید لطفا. اینایی که سر تقاطع ها یک دفعه از منتهی الیه سمت چپ میخوان به منهی الیه سمت راست بیان و برعکس. همه ماشینا باید توقف کنن تا این آدمای بی انضباط به مسیری که میخوان برن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    لطفا برای تخلفاتی نظیر پارک در پیاده روها و روی خطوط عابر پیاده نیز فکر عاجل کنید. چند روز پیش عابری را دیدم که بدلیل مسدود شدن مسیر عابرین پیاده در ورودی به یک خبابان توسط یک خودرو ، دچار مصدومیت شد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    خیلی خوبه پ سوارها رو جریمه کنند اینقدر مزاحم نشن