مدیر کل حوزه خدمات شهری کشور در همایش عمومی سالیانه آرامستانهای کل کشور در قائمشهر گفت: شهرداری قائم شهر در حرکتی جهادی اقدام به خرید کارخانه نساجی مازندران نموده تا بار دیگر جایگاه ویژه آن را به این شهر برگرداند.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، مجمع عمومی سالانه آرامستانهای کل کشور به میزبانی شهرداری قائم شهر و در سالن آمفی تاتر این شهرداری برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله معلمی نماینده محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر، دکتر احمدی مدیر کل حوزه خدمات شهری و امور عمرانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، دکتر نوری مدیر کل حقوقی و امور قراردادهای سازمان همیاریها ، آقای موفق مشاور و مدیرکل حراست و پدافند غیرعامل سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، بیش از ۵۰ مدیر عامل سازمان آرامستانهای کل کشور، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر قائم شهر حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم احمدی گرجی ریاست شورای قائم شهر به خرید کارخانه نساجی شماره یک اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه به عنوان قطب اقتصادی صنعت مازندران بود و در حال حاضر ۲ کارخانه فعال می باشد و با توجه به اصل ۴۴ اقدام به خریداری آن کردیم.

وی افزود : هدف اصلی خریداری این کارخانه از جانب شهردار، حمایت از تولید ملی و رفاه حال شهروندان بوده که در این امر نیز تاکنون موفق بوده و دارای انسجام و هماهنگی لازم بوده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد که شهرداری قائم شهر می تواند در تولید و ارسال محصولات آن به تمام کشور سهم بسزایی داشته باشد.

در ادامه حضرت آیت الله معلمی ضمن عرض خیرمقدم به حضار بیان داشت: گاهی راحت طلبی، ما را به سمت وابستگی سوق می دهد، و از اقتصاد مقاومتی دور می کند.

وی خاطر نشان کرد: قائم شهر سابقه ای کمتر از صد سال دارد اما کارخانه نساجی که نزدیک به یک قرن سابقه دارد آن را صاحب نام کرده است.

ابوشهیدین تاکید کرد:متاسفانه بخاطر بی همتی و عدم مدیریت صحیح ، کارخانه نساجی مازندران به یک کارخانه سرمایه بر، با کوله باری از بدهی تبدیل شده و در شرف ورشکستگی قرار داشت. اما شهردار قائم شهر یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده و مسبب احیا و پویایی دوباره شهر شدند.

آیت اله معلمی با اشاره به اینکه آنچه امانت خاک است به خاک برمی گردد، تصریح کرد: دنیا محل عبور است و آخرت جای ماندگاری است و همه ما باید بدانیم آخرت جایی است که بایستی با تفکر و اندیشه مراقب زندگی دنیایی خود باشیم.

احمدی مدیر کل حوزه خدمات شهری کشور ضمن ابزار خرسندی از برگزاری همایش در قائم شهر اظهار داشت: در آرامستانهای کشور باید نشاط و پویایی در فعالیت هایی وجود داشته باشد، در همین راستا تفاهمنامه ای با شهرداری قائم شهر در خصوص بهره برداری و ارسال محصولات نساجی قائمشهر به آرامستان های دیگر استانها منعقد شد.

وی افزود کارخانه نساجی قائم شهر در خاورمیانه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و شهرداری قائم شهر در اقدام جهادی اقدام به خرید این کارخانه نساجی نموده تا بار دیگر جایگاه ویژه آن را به این شهر برگرداند.

احمدی در ادامه خاطر نشان کرد: با شهرداری قائم شهر برای صادر کرد پارچه هایی که از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب و مطلوب می باشد به توافقات خوبی رسیده ایم.

وی در خاتمه از نوسازی و ساماندهی ناوگان حمل متوفی و آمبولانسها خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی ناوگان بخش خصوصی در حمل متوفی در دستور کار قرار دارد و انتظار می رود تا تمام سازمان ها در این راستا بعنوان اولین سازمان در حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

در ادامه از زحمات مهندس رحیمی شهردار قائم شهر به خاطر برگزاری این مجمع با اهدا لوح قدردانی شد.مهندس رحیمی در نطقی کوتاه ضمن خیرمقدم به مدیران عامل آرامستانها و مدعوین خاطر نشان کرد:امیدوارم با پتانسیلی که در شهرداری این شهر و همتی که وجود دارد به نتایج مطلوب شود.

وی گفت امروز بخاطر توسعه شهری و پابرجابودن اشتغال، شهرداری قائم شهر اقدام به خرید کارخانه نساجی کرده است.

وی افزود: امیدواریم با صادر کردن محصولات کارخانه نساجی شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت در استان و کشور باشیم.

رحیمی خاطر نشان کرد: از فرصت حضور جناب آقای احمدی استفاده کرده و یکی از معضلات ۶۰ ساله شهرداری پسماند زباله را طرح میکنم که این شهرستان با آن دست و پنجه نرم می کند که نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری را می طلبد.

وی افزود : قائم شهر تنها شهری در استان مازندران است که نزدیکترین فاصله را تا محل دفن زباله دارد که در در مجاورت رودخانه ای قرار دارد که به دریای خزر راه دارد و معضل زباله علاوه بر آلودگی های محیط زیست سبب کاهش رونق کشاورزی و اقتصادی را هم در پیش داشته است.

به همین سبب خواستار یک مشارکت و کمک همگانی جهت رفع این معضل بزرگ می باشیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =