استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : رویکرد جدید کمیته امداد و تغییر در مدیریت این نهاد باعث ارائه عملکرد خوب و مطلوب برای مددجویان شده و توانمندسازی و استقلال یافتن آنها از اولویت های امور این نهاد شده است.

قاسم سلیمانی استاندار استان چهارمحال و بختیاری  در نشست  تقدیر از فعالان بانکی درپرداخت تسهیلات کمیته امداد استان با اشاره به تاریخچه تشکیل کمیته امداد گفت: این نهاد از ابتدایی ترین نهادها و سازمان های پس از پیروزی انقلاب است که با هدف حمایت از فقرا و نیازمندان تأسیس شد و باید با برنامه ریزی طی مدت کوتاه آنها را توانمند کند و مددجویان از تحت حمایت خارج شوند.

سلیمانی با اعلام دیدار ها و ملاقات با مهندس فتاح رئیس کمیته امداد افزود: رویکرد جدید کمیته امداد و تغییر در مدیریت این نهاد باعث ارائه عملکرد خوب و مطلوب برای مددجویان شده و توانمندسازی و استقلال یافتن آنها از اولویت های امور این نهاد شده است.

وی خواستارتسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در استان شد و بیان کرد: کمیته امداد در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و راه اندازی مشاغل خرد و پایدار به مددجویان کمیته امداد موفق عمل کرده و کارنامه مطلوب و سازنده داشته است.همچنین علی مک پور مدیرکل کمیته امداد استان با تشکر از حمایت های استاندار و مدیران عامل بانک ها در این جلسه گفت: یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که برنامه ای منسجم و مدون آماده شده و طبق برنامه پیگیری می شود.

ملک پور با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات جزء چهار استان اول است افزود: حجم اعتبارات و منابع برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان بیش از دو برابر افزایش داشته است که با همکاری مدیران عامل بانک ها تا پایان سال همه این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی گفت : طی سال گذشته درآمد اکرام ایتام استان 11 میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به 17 تا 18 میلیارد تومان برسد.

ملکپور از رشد 200 درصدی میزان فطریه‌های جمع‌آوری شده در سال جاری خبر داد و گفت: فطریه جمع‌آوری شده در سال گذشته 450 میلیون تومان و امسال بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که در کمتر از 48 ساعت میان نیازمندان اعم از تحت حمایت کمیته امداد و سایرین توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تأکید کرد: در سال گذشته درآمد اکرام ایتام 11 میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به 17 تا 18 میلیارد تومان برسد.
ملکپور خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار طرح اشتغال خرد و پایدار در استان اجرا شد و امسال بیش از 50 میلیارد تومان منابع تسهیلات در این خصوص جذب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 26 میلیارد تومان منابع تسهیلات اشتغال در سال گذشته جذب شده است، بیان کرد: از این میزان بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد و مابقی از منابع بانکی حاصل شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اجرای یک هزار و 723 طرح خودکفایی و کارآفرینی و ارائه آموزش تکمیلی قبل از اجرای هر طرح را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و گفت: در این خصوص یک هزار و 642 دوره آموزشی برگزار شد.
وی ادامه داد: آموزش کارآفرینی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، 278 مورد و برای دانش‌آموزان دبیرستانی 267 مورد انجام شد که امسال این امر گسترش وسیعی خواهد یافت.
ملکپور با اشاره به اینکه در سال گذشته کمک‌های مردمی 253 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: کاریابی برای مددجویان این اداره نیز 300 مورد بوده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =