واحد مرکزی خبر نوشت: ناو آمریکایی یو اس اس جرالد فورد که از آن به عنوان پیشرفته ترین ناو هواپیمابر آمریکایی یاد می شود رسماً در خدمت نیروی دریایی ارتش آمریکا قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، این ناو که تازه ترین شناور غول پیکر آمریکاست سی و یکم ماه مه به ارتش تحویل داده شده بود و روز شنبه در مراسمی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پایگاه دریایی شهر نورفولک ایالت ویرجینیا به خدمت ارتش در آمد.

ترامپ چند ماه قبل نیز در مبارزات انتخاباتی خود در این ناو برای گروهی از اعضای ارتش آمریکا سخنرانی کرده بود.
ساخت این ناو هواپیمابر هشت سال طول کشید و 12 میلیارد و 900 میلیون دلار هزینه آن شده است.
این ناو که نخستین طراحی جدید در ناوهای هواپیمابر آمریکایی در چهل سال گذشته است 1100 فوت (337 متر) طول دارد و با استفاده از سوخت هسته ای حرکت می کند. این شناور از فناوری و سامانه های عملیاتی پیشرفته برای سرعت بخشیدن به فرود و پرواز هواپیماها استفاده می کند و در مقایسه با ناوهای دیگر خدمه کمتری دارد.

دستگاه های الکترو مغناطیسیِ کمک پرواز هواپیماها در این ناو می توانند تعداد یک سوم بیش از سامانه های سنتی در ناوهای قدیمی تر، هواپیما به پرواز در آورند ضمن اینکه گرمای کمتری تولید می کنند و صدای کمتری دارند.
این ناو صدهزار تنی عرشه بزرگتری (به اندازه مساحت سه زمین فوتبال) دارد که این به هواپیماها قدرت مانور بیشتری می دهد. برج این ناو نیز در محل متفاوتی بنا شده است که باعث می شود دید بهتری به دیده بانها بدهد.

بر اساس اعلام ارتش آمریکا ناو یو اس اس جرالد فورد حدود 4500 ملوان به عنوان خدمه در خود جای می دهد که 500 تا 700 نفر از ناو نیمیتز - کلاس فلاتوپ کمتر است.
این ناو پس از مجموعه ای از آزمایش ها طی چند سال آینده عملیاتی خواهد شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =