ایرنا نوشت: اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران عصر یکشنبه نسبت به تغییرات جوی چند روز آینده در استان و پیامدهای آن از جمله بارش های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب هشدار داد.

این اداره کل با انتشار اطلاعیه ای به استناد پیش بینی هواشناسی اعلام کرد که از فردا دوشنبه دوم تا پنجشنبه پنجم مرداد در ساعات بعد از ظهر و شب شاهد در استان مازندران شاهد افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود، ضمن این که از صبح روز دوشنبه به دلیل احتمال وزش باد نسبتا شدید ، دریای خزر نیز مواج پیش بینی می گردد.

در این اطلاعیه به شهروندان و مسافران توصیه شده با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات از برپایی چادر، چرای دام و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جدا خودداری کنند.

اداره کل مدیریت بحران مازندران همچنین بر ضرورت خودداری از قایقرانی ، شنا و ورزش های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا تاکید و به کشاورزان، مسافران، رهگذران توصیه کرد از از برافروختن آتش در عرصه های منابع طبیعی ، مراتع، مزارع و باغ ها جدا خودداری کنند.

در این اطلاعیه به تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم اعلام شده است تا ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته ،داشته باشند .

امروز شهرستان گلوگاه با 37 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و آلاشت با 27 درجه خنک ترین مناطق استان مازندران بودند.
دمای هوا در شهر ساری مرکز مازندران نیز هم اکنون 36 درجه سانتیگراد است.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =