دبیر چهره های ماندگار کشور یادداشت تازه ای با عنوان « تفاوت مریم میرزاخانی و ابراهیم فیاض» نوشته و تاکید کرده است که ابراهیم فیاض به عنوان استاد جامعه شناسی دانشگاه، ارزش کارهای بزرگ مریم میرزاخانی در حوزه ریاضیات را نمی فهمد.

دکتر محمود اسعدی، می نویسد: دکتر ابراهیم فیاض، استاد جامعه شناسی و مردم شناسی هستند و می توانند درباره آحاد مردم نظر بدهند اما شاید مناسب باشد "ریاضیات"را به اهلش واگذاریم و ما به همان رشته خود ارتباطات بپردازیم. خانم مریم میرزاخانی که ایشان فرمودند «کار خاصی نکرده و در دامن امریکا تربیت شده» به زعم ریاضیدانان برجسته کشور، کاری کرده و به گفته متولیان علمی کشور در ایران، رتبه اول المپیاد ریاضی و دانشجوی برجسته و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

وی می افزاید: براستی آیا تجلیل و قدردانی از یک جوان دانشمند از سوی آحاد مردم و مسئولین-از همه جناح های سیاسی و علمی محل اشکال است؟ باید به علم و عالم در هر رشته سلام گفت و حرمت متخصصان هر رشته را پاس داشت.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد محرمی A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 18
    حرف آقای فیاض درسته. چی به شما می رسه؟ تو سیستم دانشگاهی آمریکا بزرگ شده و نتیجه داده. ارتباطش به سیستم دانشگاهی ایران چیه؟ همان قدر مرتبطند که فورد اف ۶۵۰ و پراید نسیم
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 0
    ایشان ابراهیم فیاض هستند و نه یک جامعه شناس. جامعه شناسی که تا به این حد فکرش مسموم باشد چگونه می تواند به بحرانهای موجود در جامعه بپردازد.؟؟؟
  • بی نام US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    5 1
    این فردی که شما از ایشان به اسم استاد جامعه شناسی نام می برید ممکنه مدرک این رشته رو داشته باشه ولی صحبتهای ایشان در برنامه جهان آرا نشان می داد که همه چیزهای بی ربط و راست و اشتباه رو به هم ربط میده تا نتیجه گیری ناشی از تئوری توطئه خودش رو بکنه. یعنی اینقدر از این شاخه به اون شاخه که هیچ ربطی هم به ندارن می پرید و سعی می کرد اینها رو به هم ربط بده که بیشتر حالت طنز پیدا کرده بود. مجری از خانم میرزاخانی می پرسید ایشون از محله های فاسد مالزی که یک شب رفته با چشم خودش دیده حرف می زد. یعنی تحلیل در حد پرت و پلا
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 2
    ابراهیم فیاض را حسادت نابود کرده و گرنه کور نیست که مدال طلای ریاضی آنمرحوم را نبیند
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    13 1
    سلام و درود بر روح مطهر عالمه سرزمين عزيز مان ايران دردانه معطر به فروتني و تواضع ،مريمي باغ علم و دانش رياضيات مريم ميرزاخاني خداوند اورا قرين لطف و رحمت خاص خود قرارداده جنت برين منزل و ماواي او باد .