اخذ کرایه بیشتری تاکسی برای روشن کردن کولر از سوی رانندگان تاکسی در روزهای گرم تخلف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها همزمان با اوجگیری گرمای هوا، مشکلات ناشی از این مسئله هم در مسایل شهری نمود بیشتری پیدا می کند. به طور مثال بگومگوهایی که بین رانندگان وسایط نقلیه و مسافران بر سر روشن کردن کولر خودرو درمی گیرد یکی از این مسایل است.

مخاطبی به نام بهزاد، مشکل خود را در این باره، اینطور در سرویس مشکلات مردم طرح کرده است: سوال اینجاست که آیا برای تاکسی ها قبض برق صادر میشود؟ مگر با روشن کردن کولر چقدر به مصرف سوخت اتومبیل اضافه میشود ؟ نهایتاً 100 کیلومتر 1000 تومن . و با توجه به اینکه هر ساله بصورت مصوب و قانونی چندین درصد به کرایه ها اضافه میشودجدا از کرایه های نا متعارف برخی رانندگان، چرا قانونی جهت رفاه مشتری در تاکسی ها وضع نمیشود؟ با شدت گرمای این روزهای تهران واقعا رنج آور است جالب اینجاست که بعضاً با ورود به تونل شیشه ها را بسته و باز هم کولر استفاده نمی کنند و چنانچه اعتراض از سوی مشتری صورت گیرد با لحنی صاحب اختیارانه جواب می دهند : مصرف زیاد می شود و به ماشین فشار می آید و با این کرایه ها مقرون به صرفه نیست!

روشن کردن کولر وظیفه تاکسیهاست و اضافه کرایه تخلف است

مسئله روشن کردن کولر در گرمای تابستان و برای رفاه حال مسافران پیش از این هم طرح شده بود.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیش از این اعلام کرده بود رانندگان نباید به دلیل روشن کردن کولر، از مسافران کرایه بیشتری طلب کنند چون این کار تخلف است.

او با اشاره به دریافت کرایه اضافی توسط برخی از رانندگان تاکسی از مسافر بابت روشن کردن کولر خودرو، گفت: افزایش نرخ کرایه ها هیچ ربطی به استفاده از تجهیزات و سیستم خودرو ندارد و تاکنون در این خصوص مطلبی اعلام نشده است.

شاکری گفت: تاکنون هیچ گونه تبصره و لایحه ای در خصوص افزایش نرخ کرایه ها برای روشن کردن کولر خودرو نداشته ایم، به همین دلیل افزایش کرایه ها قانونی نیست.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص افزایش نرخ کرایه ها توسط راننده تاکسی در سال گذشته هم مطالبی شنیده ام، تاکید کرد: مسافران باید رانندگان متخلف را به سامانه 1888 معرفی کنند و از آنها شکایت کنند تا سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران به تخلفات آنها رسیدگی کند.

شاکری ادامه داد: بدون تردید سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران موظف است این موضوع را پیگیری کند، چراکه این سازمان ناظر بر حمل و نقل مسافر درون شهری است و باید نظارت کار را به صورت کامل اجرایی کند.

47231 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =