ایلنا نوشت: رییس کانون بازنشستگان ارتش گفت: فرماندهان و امیران بسیار توانمندی در ارتش حضور دارند اما من امیر دادرس، امیر سیاری و امیر حاتمی را به رییس جمهور برای تصدی وزارت دفاع پیشنهاد می‌کنم.

امیر سرتیپ اسدالله حیدری در پاسخ به این سوال که چرا از نیروهای بازنشسته سپاه بیشتر از ارتش در مناصب مختلف استفاده می‌شود؟ عنوان کرد: ضمن اینکه این چرا را باید از مسئولان محترم بپرسید نه از من، دست برادران عزیز سپاه در بکارگیری بازنشستگان نیروهایشان در مناصب مختلف دولتی و خصوصی باز است و دست ما بسته است. آنها حتی معتقد هستند که بازنشستگی در سپاه معنی ندارد یعنی بلافاصله پس از بازنشستگی بکار گرفته می‌شوند که روش پسندیده‌‌ای است اما ما محرومیم. قطعا از مسئولان محترم این انتظار را داریم که از نیروهای مجرب بازنشسته ارتشی هم استفاده شود زیرا توانایی‌های نیروهای ارتشی فراوان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این کانون تا پیش از اصلاح اساسنامه خود فعالیت اقتصادی می‌کرد؟ اظهار داشت: در اساسنامه پیشین برای انجام فعالیت‌های اقتصادی سکوت شده بود و منعی وجود نداشت اما در اساسنامه کنونی کانون بازنشستگان ارتش از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی منع شده است اما کانون برای ورود به عرصه اقتصادی در اصلاح اساسنامه پیشنهادات رفع این مانع را منظور کرده‌ایم و خواهیم کرد.

این مقام عالی‌رتبه اسبق ارتش درخصوص وضعیت معیشت اعضای کانون بازنشستگان ارتش تصریح کرد: مساله معیشت مشکل اصلی بازنشستگان و حتی شاغلین ارتش است. با توجه به شناختی که از نیروهای ارتشی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس دارم، می‌توانم بگویم که آنها از زمره خالص‌ترین، سالم‌ترین و کم‌توقع‌ترین افراد هستند که چه در زمان جنگ و چه پس از آن، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی بیشترین ایثارها را داشتند. آنها خنثی‌کنندگان هر تهدیدی بودند و از آغاز تا پایان جنگ به خاطر مشکلات معیشتی و حقوق کم‌شان ناله‌ای از آنها بیرون نیامد ولی اکنون آنها به سن پیری رسیده‌اند و مساله معیشت می‌تواند اعتبار و آبروی خانوادگی آنها یا عزت آنها را تحت تاثیر قرار بدهد و شان و منزلت آنها را پایین بیاورد. که متاسفانه در حال حاضر چنین است.

امیر حیدری با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان ارتش به رغم اینکه بعد از بازنشستگی باید استراحت کنند اما برای امرار معاش مجبورند به مشاغلی روی بیاورند، خاطرنشان کرد: داشتن شغل دوم زیبنده یادگاران دفاع مقدس و نیروهای ارتشی نیست. ما متوجه کمبودها و معضلات کشور هستیم. ما می‌دانیم که کشور طی سال‌های گذشته تحت فشار تحریم‌های استکبار جهانی بوه و هست اما با توجه به اینکه مشکل اصلی بازنشستگان، مساله معیشت است و این مشکل به منزلت آنها ضربه می‌زند و امکان رفع آن میسر است، بنابراین باید چاره‌اندیشی کرد.

امیر حیدری خطاب به نمایندگان مجلس هم گفت: من از ۲۹۰ نماینده مجلس استدعا دارم تا نیروهای بازنشسته ارتش را که در واقع پدران جامعه و حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند و مدیران بحران در مواقع حساس هستند را دریابند و نگذارند کسانی که در برابر هجوم دشمن ایستادگی کردند، کمر‌هایشان زیر بار فشارهای اقتصای خم شود. من از آن‌ها می‌خواهم هنگامی که لایحه خدمات کشوری به وسیله دولت تقدیم مجلس شد با کار‌شناسی لازم قانون جامع و دائمی را طوری نهایی و مصوب کنند که رفع همه مشکلات حقوقی در آن دیده شود.

امیر حیدری با اشاره به تدبیر فرمانده کل قوا گفت: من به عنوان یک سرباز تدبیر رهبری را در بکارگیری نیروهای شاغل چنین دریافته‌ام که اگر فرضا ریاست ستاد کل نیروهای مسلح برعهده یک نیروی سپاهی است، جانشین او حتما متعلق به ارتش باشد و بالعکس. در وزارت دفاع نیز همینطور که این تدبیر در جریان است و همین انتظار برای بازنشستگان کارامد هم وجود دارد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانمهر RO ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    11 23
    از زحمات همه سرداران دلیر وشجاع ایران که برای وطن عزیزمان تلاش میکنند تشکر و قدردانی می کنیم. فرقی نمی کند از ارتش یا سپاه و یا نیروی انتظامی. همتون رو دوست داریم. خدا حفظتون کنه
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    59 6
    فرق ارتش با سپاه اینه که سپاه کل ایران رو ارثیه پدریش میدونه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      3 32
      مشخصه از اون آدمهای سرتاپا عقده هستی که از عالم و آدم طلب داره سپاه 150 هزار شهید با بسیج داشته تو برای کشورت چی کردی؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    43 2
    حقوق بازنشستگان ارتش نسبت به سپاه خیلی پائین است مسولان فکری بکنند بازنشستکان ارتش خیلی در مضیقه هستند
  • فردوس توسی A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    24 2
    انشاا...اولا همه نظامیان به یک چشم در قانون دیده شود دوما ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اجرایی بشه با کمترین استثنا سوما در قانون جدیدمدیریت کشوری بی عدالتی برا همه کارمندا از جمله معلمان برطرف بشه