۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
بمب‌افکن‌های آمریکا در تعقیب خورشید!

خورشید‌گرفتگی ۲۱ آگوست،‌برای اولین بار طی ۹۹ سال گذشته سرتاسر آمریکا را در تاریکی فروخواهد برد و فرصتی مناسب برای مشاهده اتمسفر خورشید را در اختیار دانشمندان آمریکایی قرار خواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین، از اين رو ناسا دو بمب‌افکن WB-57 را در اختيار دانشمندان موسسه پژوهشي ثاوت‌وست قرار خواهد داد. دماغه اين دو بمب‌افكن كه در دهه 1950 ساخته شده‌اند از دوربين‌هاي فروسرخ با كيفيت بالا مجهزند و در زمينه نظارت بر پرتاب راكت‌ها و انجام ماموريت‌هاي امنيتي براي وزارت دفاع مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اين اولين‌باري است كه اين جنگنده‌ها قرار است از خورشيد يا يك جرم كيهاني تصويربرداري كنند، زيرا در حين خورشيد‌گرفتگي قرار است اين دو جت سايه ماه را تعقيب كرده و براي هشت دقيقه به عكسبرداري از گرفتگي خورشيد بپردازند.

اين تصاوير مي‌توانند به حل معماهايي درباره اتمسفر خورشيد و كشف دليل داغتر بودن آن نسبت به سطح ستاره كمك كنند. اين لحظه كوتاه خورشيد‌گرفتگي همچنين فرصتي مناسب را براي فيلمبرداري با وضوح بالا از سطح سياره عطارد ايجاد خواهد كرد، زيرا اين سياره معمولا تحت تابش شديد نور خورشيد غيرقابل مشاهده است. دانشمندان همچنين از اين فرصت براي يافتن ولكانوئيد‌ها،‌سيارك‌هاي كوچكي كه گفته مي‌شود به دور خورشيد در حركتند، استفاده خواهند كرد.

جت‌ها به واحد‌هايي به نام سيستم شناسايي و تصويربرداري ايربورن مجهزند كه كنترل دوربين‌هايي به نام DyNAMITE را به عهده دارند. در ماموريت خورشيد‌گرفتگي، اوپراتوري در صندلي دوم جت‌ها نشسته تا كنترل و تمركز دوربين‌ها و لنزها را به عهده بگيرد.

براي تصويربرداري دقيق‌تر، دوربين‌ها به فيلتر سبز‌رنگ مجهز شده‌اند زيرا اتمسفر خورشيد مملو از فلزاتي مانند آهن 14 است كه نوري سبزرنگ از خود منتشر مي‌كنند. جنگنده‌ها در 9 آگوست پروازي آزمايشي انجام خواهند داد تا اتصالات ماهواره‌اي آنها آزمايش شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =