دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در یادداشت تازه خود در گروه نخبگان خبرانلاین به موضوع « نقش استارت‌آپ‌ها» در توسعه اقتصاد کشور پرداخته است.

دکتر فیروزآبادی نوشته است: « اگر بخواهیم روندروبه رشد سرمایه گذاری جهانی روی استارتاپ‌ها در دو دهه اخیر را تشریح کنیم، می توان گفت یکی از اضلاع بسیار مهم و موثر زیست بوم استارت آپ ها، سرمایه و وجود موسسات و نهادهای سرمایه گذاری است که نقش روانی و عملیاتی مهمی در شکل گیری، رشد و موفقیت کسب و کارهای نوپا دارد. بررسی و استفاده از تجربیات نحوه سرمایه¬گذاری در کشورهای موفق در این حوزه دارای اهمیت است، زیرا مهمترین دلیل ایجاد تک شاخ ها، رشد سرمایه شرکت هاست که ماحصل وجود نهادهای مالی ریسک پذیر و مهمتر از آن قوانین و مقررات لازم جهت تسهیل در جذب و حفظ سرمایه توسط استارات آپ ها و کارآفرینان می باشد. »

وی می افزاید: « نقش مراکز رشد و شتاب دهنده ها، مراکز و شبکه های سرمایه گذاری، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، موسسات عمومی و دولتی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز آموزشی حرفه ای در این عرصه بسیار حائز اهمیت است و فعالیت این مراکز با رویکرد فعال سازی فضای کسب وکارهای نوپا، مکمل و پوشش دهنده یکدیگر خواهد بود و به افزایش ثمردهی تلاش های صورت گرفته در این حوزه کمک بسزایی می کند. »

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =