«خبرجنوب» نوشت: مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در فارس درجه بیمارستان هایی که استانداردها را حفظ نکنند تنزل می یابد.

دكتر قاسم ايزدي افزود: بيمارستان ها بر اساس معيارهاي اعتبار بخشي ملي و بر اساس يك دستورالعمل استاندارد براي تعيين درجه، مورد پايش قرار مي گيرند و اين بررسي هم عملكردي و هم ساختاري است و بر اساس آن به درجه هاي 4، 3، 2 ، يك و عالي طبقه بندي مي شوند.
وي يادآور شد: با توجه به تاكيد دانشگاه علوم پزشكي شيراز به رعايت استانداردها در مراكز درماني در حال حاضر بيمارستان درجه 4 در فارس نداريم و تنها 4 مركز درماني درجه 3 هستند كه يك مورد در شيراز و 3 بيمارستان در شهرستان ها فعال است.
دكتر ايزدي عنوان كرد:‌ از 58 بيمارستان خصوصي و دولتي استان 13 مورد درجه 2 و بقيه هم درجه يك هستند و در اين خصوص وضعيت دانشگاه علوم پزشكي شيراز هم سطح كشور و حتي مطلوب تر است.
اين مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: با توجه به بررسي وضعيت اعتبار بخشي بيمارستان هاي استان بايد بگوييم كه اين مراكز درماني قابل اعتماد بوده و مردم به عنوان مراجعه كننده نبايد نگران باشند.
دكتر ايزدي افزود: طبق بررسي هاي صورت گرفته در حال حاضر هيچ يك از بيمارستان هاي استان زيراستاندارد نيستند و از 100 حداقل نمره 20 را دريافت كرده اند، نمره مراكز درجه يك نيز از 60 بالاتر است.
اين مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز عنوان كرد: ‌اعتبار بخشي و درجه بندي بيمارستان ها بر اساس 903 سنجه استاندارد انجام مي گيرد و مواردي از قبيل مديريت و رهبري، اورژانس، بهداشت، تجهيزات و خدمات پاراكلينيك در اين حيطه قرار دارد.
دكتر ايزدي گفت: با پايش هاي هر ساله نمره نهايي بيمارستان ها براي درجه بندي از سوي تيم وزارت بهداشت تعيين مي شود و اگر استانداردها از سال گذشته كمتر شده باشد،‌ درجه مربوطه نيز كاهش مي يابد، به طور مثال يك مركز درماني در استان كه استانداردها را به حد نصاب نرسانده، مجوز فعاليت به آن داده نشده است.
اين مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود:‌ درجه بيمارستان روي ميزان اعتبار مالي و درآمد آن تاثير مستقيم مي گذارد و تعرفه ها نيز براساس اين درجه مشخص مي شود و به همين دليل رقابت مطلوبي در اين خصوص وجود دارد كه در حفظ استانداردها تاثير گذار است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =