«خبرجنوب» نوشت: معاون توانبخشی بهزیستی فارس از اجرای طرح توانمند سازی معلولان ضایعه نخاعی در استان خبر داد.

گودرزي گفت: اين طرح براي اولين بار در فارس اجرا مي شود و قرار است از پتانسيل و توانمندي هاي جامعه هدف و سازمان هاي مردم نهاد براي توانمند سازي معلولان ضايعه نخاعي استفاده شود.
وي افزود: هدف ما اين است كه توانايي فرد دچار آسيب نخاعي را چه در زمينه حركتي و چه عملكردي به حداكثر برسانيم و با اجراي اين طرح سلامت جسمي و رواني اين افراد را ارتقا دهيم.
گودرزي يادآور شد: در اين خصوص معلولان ضايعه نخاعي را به سمتي مي بريم كه يك زندگي مستقل تر و شاد تر داشته باشند و از انزوا و خانه نشيني خارج شوند.
اين مسئول بهزيستي فارس گفت: در طرح توانمند سازي معلولان ضايعه نخاعي سلامت، آموزش، معيشت و حضور آنها در اجتماع مدنظر قرار گرفته شده و علاوه بر اين خدمات از مراقبت پزشكي، توانبخشي در منزل، مناسب سازي منزل، وسايل و تجهيزات كمكي هم برخوردار مي شوند.
گودرزي افزود: با توجه به وضعيت موجود ما سعي داريم معلولان ضايعه نخاعي را در برنامه هاي اجتماعي، فرهنگي، هنري، ورزشي و اوقات فراغت مشاركت دهيم و اين برنامه را براي بيش از يك هزار و 500 نفر انجام دهيم.
وي گفت: در حال حاضر بيش از يك هزار و 450 معلول ضايعه نخاعي در فارس به سر مي برند و هدف ما اين است كه آنها را از خانه بيرون بياوريم و از انزوا خارج كنيم تا علاوه بر حفظ سلامت جسمي به ارتقاي سلامت رواني آن ها نيز كمك نماييم.
معاون توانبخشي بهزيستي فارس عنوان كرد: طرح توانمند سازي در مرحله اول قرار است براي معلولان ضايعه نخاعي انجام شود و در فازهاي بعدي اين طرح براي سالمندان استان نيز اجرا مي گردد تا زندگي اين افراد نيز با همكاري مددكاران و روانشناسان رنگ و بوي تازه اي به خود بگيرد.
گودرزي گفت: متاسفانه برخي خانواده ها توجه چنداني به سالمندان خود نمي كنند و برخي در انزوا قرار دارند كه با اجراي طرح هاي مختلف و شركت در مراكز روزانه مي توان زمينه پويايي آن ها را بيش از پيش فراهم كرد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =